خبرهای داغ:
رییس جامعه المصطفی العالمیه:

برخی به دنبال تقسیم کردن تشیع به ایرانی و عربی هستند

فکر انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی فکری انقلابی، عقلانی، استوار و پاسخگوی بشر امروز است؛ ما به این تفکر افتخار می‌کنیم و آماده مذاکره و گفت‌وگوی جدی با قدرت‌های غربی در ارتباط با جریان‌های انحرافی هستیم.
کد خبر: ۸۵۶۰۸۹۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در مراسم افتتاحیه مرکز علمی تربیتی المصطفی واحد آشتیان ضمن تبریک میلاد خجسته امام رضا(ع) و گرامیداشت هفته دولت و روز کارگر، تقارن افتتاح این مرکز با میلاد امام رضا(ع) را به فال نیک گرفت.


آشتیان، بازوی قدرتمندی در عالم پروری قم

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: افتتاح مرکز علمی تربیتی المصطفی نقطه عطفی برای آشتیان و استان مرکزی بوده و دریچه‌های تاریخ را به روی به این شهر گشوده است. ده‌ها نقطه در ایران آرزوی چنین موقعیتی را دارند.

 

امام جمعه قم افزود: آشتیان از جایگاه رفیعی برخوردار است که می‌تواند برای شهر مقدس قم، بازوی عالم پروری باشد؛ تا کنون دانشمندان و علمای بارز و شهیدان پر افتخاری در آشتیان پرورش یافته‌اند.


زندگی امام رضا مملو از درس‌های آموزنده برای بشریت است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زندگی امام رضا(ع) مملو از هزاران نکته آموزنده است؛ هر گوشه‌ای از زندگی این امام همان درس‌های بزرگی برای بشریت دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: امام رضا(ره) علاوه بر فعالیت در جبهه سیاسی، فعالیت‌های عمده‌ای نیز در جبهه‌های فرهنگی داشتند؛ در آن عصر داد و ستد علمی دانشمندان جهان و در شرایطی که مأمون پیشگام ورود افکار انحرافی به جامعه مسلمین بود، امام رضا(ع) نشان دادند که دانش اسلامی و معارف تابناک اهل‌بیت(ع) می‌تواند در داد و ستدهای فرهنگی و تهاجمات میدان داری کند.

 

وی بیان کرد: اخلاق زیبا، منطق استوار و پایداری بر راه نورانی اهل‌بیت معصومین(ع) و دفاع از اندیشه ناب اسلامی، الگویی بود که در عصر امام رضا(ع) آفریده شد.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که جامعه امروز مسلمانان به شدت مورد تهاجم اخلاقی دشمنان خارجی است، عنوان کرد: تمامی انبیاء و اهل‌بیت معصومین(ع) همزمان با مبارزات خود با دشمن، به فکر ترویج معارف اسلامی برای شیعیان، ‌امت اسلامی و تمام بشریت بودند.

 

پرچم عاشورا حافظ اندیشه اسلامی و بخش مهمی از مشترکات اسلامی است

وی خاطرنشان کرد: اگر حماسه عاشورا نبود، ارزش‌های بزرگی در میان همه امت از بین می‌رفت و یا بسیاری از ارزش‌های اسلامی در معرض زوال و نابودی قرار می‌گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تأکید کرد: پرچم عاشورا همان‌طور که پایه‌های شیعه را در جهان استوار کرد، حافظ اندیشه اسلامی و بخش مهمی از مشترکات اسلام برای همه امت بود.

 

امام رضا(ع)، پرچمدار مبارزه با تهاجمات فرهنگی

وی با بیان این‌که امام رضا(ع) پرچم دار بزرگ تفسیری، فقهی و روایی در برابر تهاجمات سنگین دشمن بودند، اضافه کرد: تفرقه افکنی‌های مذهبی و توطئه‌های طائفی و عقیدتی خطری برای مسلمانان جهان است که راه حل آن نیز در سیره امام رضا(ع) یافت می‌شود.

 

امام جمعه قم گفت: موج گفتمان انقلاب اسلامی می‌تواند امت را متحد کرده و کشورهای اسلامی را به ازادی و استقلال برساند؛ مهم‌ترین تدابیر برای جامعه مسلمین، خاموش کردن اختلافات مذهبی است.

 

برخی به دنبال تقسیم تشیع به ایرانی و عربی هستند

وی افزود: برخی به دنبال تقسیم کردن تشیع به ایرانی و عربی هستند تا گفتمان انقلاب اسلامی را محدود به تشیع ایرانی کرده و آنان را به عنوان تحریف کننده تشیع عربی معرفی کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی بیان کرد: خیزش اسلامی تهدید بزرگی برای جهان خواران است؛ ‌زیرا ما منطق، صلح و صفا را برای بشریت به ارمغان آورده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه همواره در برابر استکبار مقاومت کرده و جبهه منطق، ‌اندیشه و توجه به نیازهای روز بشر بوده است؛ ستمگرانی که به دنبال غارت کشورهای اسلامی هستند، پیام انقلاب را از حوزه‌های علمیه دریافت خواهند کرد.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: جامعه بزرگ شیعی که در پرتو کار فرهنگی باقرین(ع) و صادقین(ع) گسترش یافته بود در عصر امام کاظم(ع) با امتحان بزرگی مواجه شد؛ در برابر امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فرقه واقفیه شکل گرفت تا عقیده به امامت هشتمین امام شیعه را باطل اعلام کند.

 

وی ادامه داد: گزارش های تاریخی می‌گوید، عده‌ای از نزدیکان امام هفتم(ع) وقف را پایه ریزی کردند و گسترش بسیاری پیدا کردند؛ اما در این میان جمعی از پاکان اصحاب موسی بن جعفر(ع) و برخی از چهره‌های تابناک برای دفاع از امام رضا(ع) و مقابله با انحراف ایجاد شده، قد برافراشتند.

 

اسلام و تشیع ایرانیان با فتوحات جنگی به دست نیامد

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: امروز میراث امام رضا(ع) برای تمام مسلمانان باقی مانده است و همین نقش بسیار مؤثری برای گرایش ایرانیان به مکتب تشیع ایجاد کرد.

 

وی با بیان این‌که ایران با آغوش باز و روی گشاده از اسلام و مکتب تشیع استقبال کرد، گفت: بر خلاف برخی توهم‌ها، فتوحات جنگی نبود که ایران را به سمت اسلام و تشیع هدایت کرد؛ بلکه آمادگی فرهنگی وظرفیت‌های مردم ایران بود که آنان را به سمت اسلام کشاند که تأسیس حوزه‌های علمیه و پیشرفت روزافزون مراکز علمی و پایگاه‌های پژوهشی دینی در این کشور، ‌نشانی بر این ادعاست.

 

امام جمعه قم با بیان این‌که تاریخ اسلام و ایران پر فراز و فرود است، عنوان کرد: هیچگاه مشعل دین و حوزه‌‌های علوم دینی در ایران خاموش نشده است.

 

وی بیان کرد: قم همیشه میزبان مراکز علمی و حوزوی بوده است اما در آستانه نیم قرن حوزوی خودش، انقلاب بزرگ اسلامی را رقم زد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تأکید کرد: قم جایگاه نخست اندیشه اسلامی و پرورش عالمان بزرگ برای همه امت است؛ جامعه المطصفی نیز خود را برآمده از این تاریخ بزرگ می‌داند و مفتخر است که ده‌ها هزار دانش آموخته آن در سراسر جهان در حال فعالیت و تبلیغ اسلام هستند.

 

وی با تأکید بر این‌که امروز ده‌ها هزار نفر در قم و شعب جامعه المصطفی مشغول به تحصیلند، گفت: افتخار ایران این است که در خدمت همه مسلمانان جهان بوده و بر این افتخار منتی ندارد؛ افتخار می‌کنیم که در پرتو نور ولایت یک قطب دینی مهم در سراسر جهان هستیم و در برابر مسیحیت و بودیزم و ادیان گوناگون منطق استواری داریم.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که ما هیچ‌گاه اهل‌سنت را مساوی با اندیشه تکفیری و تند داعشی ندانسته‌ایم، ابراز کرد: امروز شاهدیم که برخی مراکز علمی در جهان به دنبال ترویج تفکرات باطل و افراطی هستند.

 

جامعه المصطفی آماده مذاکره با قدرت‌های غربی در خصوص حمایت از تولید افکار تکفیری است

 

وی تأکید کرد: ما اماده هرگونه مذاکره و مباحثه در خصوص ترویج افکار تکفیری و افراطی در مراکز علمی دنیا هستیم؛ مراکزی که زیر سایه قدرت‌های غربی تولید فکر تکفیر و ترور می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: برنامه‌های درسی مراکز علمی تندرو روی میز ماست و حاضریم به کشورهای میزبان آنان نشان دهیم؛ اگر از این برنامه‌های درسی اطلاع ندارید که آگاهتان می‌کنیم و اگر از آن باخبرید، با جلوگیری نکردن از آنان، به ترویج افکاری تکفیری دامن زده‌اید.

 

وی یادآور شد: افراطی‌ها و تکفیری‌ها، جریاناتی در اقلیت هستند که امروز توحید زیبا و بی نقص پیروان اهل‌بیت(ع) را منکر شده و آنان را تکفیر می‌کنند در حالی که خودشان هنوز درکی از شرک و توحید نداشته و قدرت تفسیر یک خطبه توحیدی امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه را ندارند.

 

امام جمعه قم اضافه کرد: تکفیری‌ها با ادعاهایی پوچ و بی ربط ، میلیون‌ها مسلمان را محکوم به کفر می‌کنند اما این فکر مربوط به اهل‌سنت نیست چراکه همان تکفیری‌ها اگر قدرت یابند، اکثر مسلمانان و حتی اهل‌سنت را نیز محکوم به کفر و ارتداد خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که تفکر تکفیری به سبب دور شدن از افکار اهل‌بیت معصومین(ع) به وجود آمده است، عنوان کرد: فکر انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی فکری انقلابی، عقلانی، استوار و پاسخگوی بشر امروز است؛ ما به این تفکر افتخار می‌کنیم و آماده مذاکره و گفت‌وگوی جدی با قدرت‌های غربی در ارتباط با جریان‌های انحرافی هستیم.
منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار