خبرهای داغ:
وزیر خارجه انگلیس در نشست خبری با همتای سعودی خود در لندن گفت به آقای عادل جبیر اطمینان دادم که بازگشایی سفارت در تهران به معنای کاهش فشار انگلیس بر ایران نخواهد بود.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۱۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
به‌گزارش خبرگزاری بسیج به‌نقل از آسوشیتدپرس، وزیر خارجه انگلیس در نشست خبری با همتای سعودی خود در لندن گفت به آقای عادل جبیر اطمینان دادم که بازگشایی سفارت در تهران به معنای کاهش فشار انگلیس بر ایران برای متوقف‌کردن دخالت‌های این کشور در امور خاورمیانه نخواهد بود.

فیلیپ هاموند گفتگوی خود با وزیر خارجه عربستان را بسیار مفید خواند و گفت درباره اجرای توافق هسته ای با ایران به وی توضیح دادم و نسبت به سطح بالای راستی آزمایی، دسترسی و کنترل های شدید که در توافق آمده به وی اطمینان دادم.

هاموند همچنین گفت: درباره سفر دو روزه اش به تهران به عادل الجبیر توضیح دادم و  این موضوع که بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به هیچ وجه به متضمن تضعیف مواضع خود در همراهی با متحدان و شرکایمان در خلیج فارس نیست. وزیر خارجه انگلیس این موضع کشورش در قبال منطقه را برای تضمین ثبات و ممانعت از دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه دانست.

سخنان وزیر خارجه انگلیس برای توجیه حضور و دخالت این کشور در منطقه طی چند قرن اخیر در حالی مطرح می شود که حضور بیگانگان در خاورمیانه عنصر اصلی بی ثباتی و درخالت در امور داخلی کشورها در طی دو قرن اخیر بوده است.  ماجرای کودتای 28 مرداد 1332 در ایران آشکارترین نمونه دخالت مستقیم  انگلیس در مسائل داخلی کشورهای منطقه محسوب می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها