خبرهای داغ:
مسیب‌زاده از توزیع نهج‌البلاغه به خط بریل در آینده‌ای نزدیک در میان دانش‌آموزان استثنایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۴۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های این وزارتخانه در منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش مسئول کمیسیون آموزش عمومی قرآن در این منشور است لذا در این کمیسیون پیش‌بینی کردیم که تمام زیرساخت‌های مورد نیاز بخش‌های مختلف را فراهم کنیم.

تهیه قرآن‌های به خط بریل در آموزش و پرورش


وی افزود: یکی از فعالیت‌هایی که در این راستا پیش‌بینی کرده‌ایم تهیه قرآن‌های به خط بریل بود که آن را برای دانش‌آموزان استثنایی مهیا کردیم و اکنون نیز در حال صحبت و تعامل با یک مؤسسه از استان اصفهان هستیم تا به یاری خدا در آینده‌ای نزدیک نهج‌البلاغه به خط بریل را نیز میان دانش‌آموزان استثنایی خود توزیع کنیم.

قطعاً برای توزیع صحیفه سجادیه به خط بریل پیگیری می‌کنیم


مسیب‌زاده در رابطه با صحیفه سجادیه به خط بریل نیز گفت: در این زمینه تاکنون پیگیری نکرده‌ایم و باید آن را پیگیری کنیم و قطعاً اگر مهیا باشد، حتماً صحیفه سجادیه به خط بریل را نیز برای دانش‌آموزان استثنایی تهیه خواهیم کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای دانش‌آموزان برگزیده مسابقات سراسری قرآن که امسال در شهرهای شیراز و مشهد برگزار شد، برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: یکی از این برنامه‌ها عضویت آنان در گروه شبکه‌های اجتماعی دانش‌آموزان است.

نخبگان قرآنی نخستین گروه شبکه‌های اجتماعی دانش‌آموزان هستند


وی ادامه داد: اولین گروه از دانش‌آموزانی که در این شبکه عضو خواهند شد، دانش‌آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز هستند ضمن اینکه تمام این‌ها سفیران قرآن، عترت و نماز هستند که زمانی به استان‌های خود باز می‌گردند، قطعاً می‌توانند دانش‌آموزان بیشتری را به مباحث قرآنی جذب کنند.

مسیب‌زاده اضافه کرد: به‌همین دلیل است که می‌گوییم از طریق برگزاری مسابقات قرآن در حقیقت نوعی کادرسازی قرآنی در میان دانش‌آموزان صورت می‌گیرد زیرا دانش‌آموزان برگزیده قرآنی خودشان در نهایت می‌توانند یک مربی باشند که دانش‌آموزان را به مباحث قرآن، عترت و نماز جذب می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها