خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام تقوی:

هیچگاه از بازگشایی سفارت انگلیس خوشحال نبوده و نخواهیم بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هیچ‌گاه از گشوده شدن سفارت انگلیس خوشحال نیستیم گفت: شاید قطعنامه و توافقنامه بهانه‌ای باشد برای رسیدن به اهدافی خاص در ایران.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۵۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در چهارمین گردهمایی کانون تربیت اسلامی با اشاره به بلوغ سیاسی اظهار داشت: فهم و تسلط به مسائل سیاسی، تجزیه و تحلیل، قدرت تصمیم‌گیری و آشنایی به مهارت‌های سیاسی از نشانه‌های بلوغ سیاسی است.

وی افزود: بلوغ سیاسی می‌تواند نمودی از  بلوغ عقلانی باشد چرا که یکی از نشانه‌های آن این است که زبان افراد بالغ در عرصه سیاسی به عقلانیت نزدیکتر است. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مسئولیت‌پذیری شاخصه دیگر بلوغ سیاسی است. افرادی که مسئولیت‌پذیر نیستند نباید در جمع‌های سیاسی حضور یابند. همچنین حضور در صحنه یکی دیگر از نشانه‌های بلوغ سیاسی است و افراد بالغ صحنه را ترک نمی‌کنند چرا که این نشانه ضعف است. 

تقوی با اشاره به اینکه ظرفیت‌شناسی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها یکی دیگر از نشانه‌های بلوغ سیاسی است، عنوان کرد: هم اکنون بسیاری از جمع‌های سیاسی ظرفیت‌ها را نمی‌شناسند و نمی‌توانند از آنها به خوبی بهره ببرند. 

وی با تاکید بر اینکه ترجیح دادن مسائل جمعی به مسائل فردی از نشانه‌های بلوغ سیاسی است، گفت: گروه‌های اصولگرا باید بلوغ سیاسی و اجتماعی خود را در معرض نمایش قرار دهند. یکی از نشانه‌های بلوغ وحدت و انسجام است که برای حفظ منافع جمعی از خواسته‌های فردی خود بگذریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: شرایط امروز کشور با شرایط دهه 60 یکسان نیست. هم اکنون برجامی را ارائه کرده و می‌خواهند کارها را پیش ببرند. سفارت انگلیس در این شرایط بلافاصله باز می‌شود، ما هیچ‌گاه از گشوده شدن سفارت انگلیس خوشحال نیستیم.

تقوی بیان کرد: شاید قطعنامه و توافق بهانه‌ای باشد برای ورود به صحنه و رسیدن به اهداف خاص اهدافی مانند اینکه ما را از درون استحاله کنند تا ایران دیگر در عراق، سوریه و یمن تاثیرگذار نباشد. 

وی افزود: زمانی که سفارت انگلیس در ایران بازی می‌شود قطعا اهدافی توسط آنها پیگیری خواهد شد و تلاش می‌کنند از طریق عوامل نفوذی خود وارد صحنه شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: ما به افرادی که در سال 88 آن جنایت‌ها را انجام دادند اعتماد نداریم. باید رصد کرد که این افراد در کجاها نفوذ می‌کنند و شدیدا مراقب آنها بود. همچنین نیروهای اصولگرا باید در صحنه باشند و وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها