خبرهای داغ:
در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با السیسی مطرح شد؛

تأکید پوتین بر تشکیل جبهه مبارزه با تروریسم با مشارکت سوریه

رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری مشترک با رئیس‌‌جمهور مصر بر لزوم تشکیل یک جبهه گسترده برای مبارزه با تروریسم با مشارکت سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۵۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از ملاقات با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود در شهر مسکو در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که دوطرف در جریان مذاکرات خود بر اهمیت تشکیل یک جبهه گسترده برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

وی افزود: در این مذاکرات بر اهمیت اصولی تشکیل یک جبهه گسترده برای مبارزه با تروریسم با مشارکت بازیگران بین المللی اساسی و کشورهای منطقه از جمله سوریه تاکید شد.

پوتین گفت که با همتای مصری خود مسئله مقابله با تلاش‌های گروه‌های رادیکال و در وهله اول گروه موسوم به داعش را بررسی کرد.

وی تصریح کرد: ما مواضع یکسان درباره لزوم تشدید مبارزه با تروریسم بین المللی داریم. اهمیت این ماموریت با توجه به تلاش‌‌های خصمانه گروه‌های رادیکال و در وهله اول داعش در حال افزایش است.

وی گفت که مذاکراتش با السیسی در فضایی سازنده و دوستانه برگزار شد و آن‌ها درباره روابط دوجانبه که همواره دوستانه و بر اساس منافع دوجانبه بوده است، تبادل نظر کردند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: دوطرف توافق نظر داشتند که تقویت همکاری روسیه و مصر در عرصه بین المللی به نفع منافع اصیل دو کشور است.

وی افزود که در این مذاکرات مسائل دیگر مربوط به اوضاع منطقه مورد بحث قرار گرفت.

از سوی دیگر، رئیس جمهور مصر گفت که دیدارش با پوتین نیروی محرک بیشتری به روابط دو کشور داد که در طول دو سال اخیر شاهد رشد مداوم و جهشی ویژه و واقعی بوده است.

السیسی گفت: ما در تلاش هستیم که از این امر برای تحکیم بخشیدن به شراکت خود در آینده بویژه درسایه مواضع شجاعانه روسیه در حمایت از گزینه های ملت مصر بهره برداری کنیم؛ مصری که با چالش های بزرگ و بی سابقه روبرو شده است.

رئیس جمهور مصر افزود که با همتای روسی خود درباره پرونده های مختلف منطقه ای و بین المللی مورد علاقه پرداخت و همگرایی زیاد منافع و دیدگاه‌ها درباره این مسائل را شاهد بود.

وی افزود: "ما به طور خاص، روی لزوم سازش سیاسی برای بحران سوریه براساس سند ژنو، تمرکز کردیم. همچنین بر محوری بودن مسئله فلسطین برای برقراری ثبات در منطقه و لزوم دستیابی به ملت فلسطین به حقوق مشروع خود و برپایی یک کشور مستقل به پایتختی بخش شرقی قدس تاکید کردیم".

به گفته السیسی، وی در این دیدار اوضاع عراق و یمن و آخرین تحولات لیبی را همراه با راههای مقابله با پدیده تروریسمی که همگان را تهدید می کند، بررسی کرده است.

وی گفت که دوطرف در خصوص ارتباط این پدیده با تداوم کانون های بحران در منطقه خاورمیانه اتفاق نظر داشتند. این امر ایجاب می کند که ما رایزنی ها و همکاری را بین خودمان برای ایجاد راحل های ریشه ای در منطقه افزایش دهیم؛ به گونه‌ای که وحدت و سلامت ارضی کشورهای این منطقه را تضمین و امنیت و ثبات را به آنها باز می گرداند.

رئیس‌جمهور مصر از همکاری نظامی با روسیه در زمینه آموزش و تبادل تجربیات بویژه در امر مبارزه با تروریسم ابراز خرسندی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این همگاری در چارچوب تمایل مشترک دو کشور برای تضمین ثبات در منطقه خاورمیانه و تقویت صلح و امنیت بین المللی ادامه یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها