خبرهای داغ:
استقبال پرشور مخاطبان از روایت سینمایی ختمی مرتبت
سرانجام انتظارها برای دیدن فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به پایان رسید و از صبح امروز نور پیامبر رحمت بر پرده سینماهای سراسر کشور تابید.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۶۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، اکران سراسری فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به صورت گسترده از صبح امروز در تمامی سینماهای اکران کننده این فیلم آغاز شده و هم اکنون در سینما آزادی مخاطبان به تماشای فیلم نششته‌اند.

فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» با دو سالن در سینما آزادی به اکران درآمده است که در اولین سانس خود در ساعت 10 صبح امروز پنج‌شنبه با مخاطب 200 نفری به نمایش درآمد.

برپایه این گزارش، سانس بعدی این فیلم سینمای در سالن شهر فرنگ رأس ساعت 11 است که طبق گفته مسئول گیشه تمامی بلیت‌ها با ظرفیت کامل به فروش رسیده است.

همچنین سایر سانس‌ها که تا پایان شب ادامه دارد و آخرین آن ساعت 2 بامداد است نیز در زمان پیش‌فروش تماماً فروخته شده است.

فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» در سینما آزادی با 2 سالن به نام آزادی و شهرفرنگ در 14 سانس برای عموم به نمایش درخواهد آمد.

گفتنی است استقبال مخاطبان سینما از این فیلم در روز نخست اکران خود و همچنین اولین سانس نمایش بی‌سابقه بوده است.

همانطور که می‌توان این فیلم را در جهان اسلام به انفجار نور در سینما توصیف کرد استقبال پرشور مخاطبان را نیز می‌توان از اکران این فیلم بی‌سابقه و بی‌نظیر دانست.

همچنین با وجود اینکه اعلام شده بود فیلم به دلیل مشکل فنی صدای فیلم با یک روز تاخیر اکران می شود،روز گذشته در دو سئانس فیلم در شهر مقدس قم اکران شد که با استقبال فراوانی مواجه شده بود.

نخستین اکران جهانی فیلم امروز در جشنواره فیلم مونترال خواهد بود که به همین مناسبت مجید مجیدی،علیرضا شجاع نوری،مهدی پاکدل،ساره بیات و مینا ساداتی عازم کانادا شده اند.

خبرگزاری فرانسه به همین مناسبت گفت وگویی را با مجید مجیدی انجام داده است که این کارگردان 56 ساله در این مصاحبه با انتقاد از رفتار برخی گروه‌های افراطی که به نام اسلام دست به خشونت می‌زنند،گفت: اکنون شاهد هستیم افراطی‌هایی چون داعش نام اسلام را دزدیده‌اند.

وی افزود: در جهان غرب نیز تصویر و معنایی غلط از اسلام ارائه می‌شود که همین مسئله باعث شده تا تصویری خشن از اسلام نشان داده شود که به اعتقاد ما، تصویر ارائه شده به هیچ عنوان ربطی به دین اسلام ندارد.

مجیدی در ادامه متذکر شد: مشخص است که برخی کشورها چون عربستان سعودی با این فیلم مشکلاتی خواهند داشت ولی از طرف دیگر کشورهای اسلامی زیادی چون ترکیه، اندونزی، مالزی، بسیاری دیگر در آسیای جنوب شرقی خواهان این فیلم شده‌اند.

وی درباره مشکلات فیلم نیز گفت: اینکه در تمام طول فیلم یک قهرمان داشته باشی و چهره آن را به تصویر نکشی یک چالش بزرگ است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود از این مصاحبه ضمن اشاره به همکاری «مجیدی و «ویتوریو استورارو»، عکاس برنده اسکار سینمای ایتالیا که در این فیلم از تکنیک خاصی استفاده کرده است، به نقل از «مجیدی» نوشت:ما برای تصاویر مربوط به این فیلم بالاخص سکانس‌های حضرت محمد، از یک دوربین steadicam استفاده کردیم، تمامی سکانس‌های مربوط به ایشان، حتی در دوران کودکی‌اشان، ما همه چیز را از نقطه نگاه ایشان تصویر می‌کردیم.

مجیدی تاکید کرد: همه کنجکاوند تا حضرت محمد را در این فیلم ببینند ولی شما به هیچ عنوان در این فیلم نمی‌توانید چهره ایشان را ببینید. تنها می‌توان ایشان را از پشت سر و یا از نمای عمودی بالای سر دید.

خبرگزاری فرانسه درباره فیلم «محمد رسول‌الله» در ادامه نوشت: فیلم «محمد» قرار است است در سالروز تولد امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) به نمایش درآید. دو قسمت دیگر از این سه‌گانه، با توجه به اینکه حضرت محمد در قسمت اول هنوز یک جوان است و به پیامبری‌ نرسیده‌ است، حتی ممکن است جنجال‌برانگیز‌تر باشد.

مجیدی درباره این نکته نیز به این خبرگزاری گفت: درباره این مقطع از زندگی حضرت محمد محلی از تردید و اختلاف وجود ندارد. از زمانی‌که ایشان پیامبر می‌شوند، حتی مدیریت دیالوگ‌ها نیز بسیار سخت است ولی به اعتقاد من چیزی نیست که نتوان به آن دست یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها