خبرهای داغ:
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند:

نگاه ملت ایران به روباه پیر با بازگشایی سفارت انگلیس تغییر نمی کند

قطعاً نگاه منفی ملت ایران نسبت به انگلیس وجود دارد و فتنه‌های این روباه پیر فراموش نخواهد شد چراکه در همه فتنه‌ها پایه ثابت انگلیس مشاهده می‌شود و یکی از طراحان اصلی و تأثیرگذارترین مهره‌های پشت پرده فتنه‌ها، انگلیس بوده است.
کد خبر: ۸۵۶۱۰۱۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی به نقل از خاورستان مجتبی مرادی دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه بیرجند اظهار کرد:بازشدن سفارت انگلستان به نفع ایران نیست چراکه با توجه به ذات انگلیس، ضررهایی خواهد داشت و این کشور فتنه انگیزی‌های خود را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: باید جلوی فتنه انگیزی‌های انگلیس را بگیریم همانطور که وزیر خارجه ما گفته بود با چشم بیدار فعالیت‌های انگلیس را رصد کنیم.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به طرف برقراری ارتباطات بین دو کشور ایران و انگلیس رفته است و برای بازکردن سفارت نیز هنوز مخالفتی از طرف نظام دیده نشده است.

مرادی با بیان این‌که نباید موضوع بازشدن سفارت انگلیس را بسیار بزرگ کنیم؛ گفت: نباید به دنبال این قضیه بود که انگلیس بخاطر ضعف ایران سفارت خود را بسته است بلکه بسته‌شده سفارت انگلستان در ایران از طرف خود انگلیس بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل علاقه انگلیس به گشایش روابط با ایران، این سفارت باز شد چراکه خود این کشور تمایل زیادی به ارتباط با ایران دارد و در واقع نوع تمایلی است که پس از توافق برجام برای کشورهای اروپایی مخصوصاً انگلیس ایجاد شد.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه بیرجندادامه داد: چنانچه انگلیس پس از توافق مجدد به دنبال بازگشایی سفارت بوده است، به دلیل قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی در سطح بین الملل است که تأثیرگذاری بالایی دارد اما ما نباید از فعالیت‌های گذشته و سابقه تاریخی حیله‌گری این کشور غفلت کنیم و این موضوع را باید قطعاً در نظر داشته باشیم و نباید فریب لبخند انگلیسی را خورد.

مرادیدر خصوص نگاه ملت ایران به سفارت انگلیس در ایران گفت: قطعاً نگاه منفی ملت ایران نسبت به انگلیس وجود دارد و فتنه‌های این روباه پیر فراموش نخواهد شد چراکه در همه فتنه‌ها پایه ثابت انگلیس مشاهده می‌شود و یکی از طراحان اصلی و تأثیرگذارترین مهره‌های پشت پرده فتنه‌ها، انگلیس بوده است.

وی با بیان این‌که دولت ایران نسبت به انگلیس نگاه منفی دارد اما نباید این قضیه در ذهنیت مردم تبدیل به معرفی‌شدن انگلیس به عنوان دشمن خوب گردد؛ اظهار کرد: نباید این تغییر ذهنیت در مردم نسبت به دشمنان ایران اسلامی ایجاد شود چراکه همه از گذشته انگلیس ذهنیت بدی دارند و دستگاه دیپلماسی نباید به شکلی رفتار کنند که این اتفاق بیافتد.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه بیرجندتصریح کرد: این‌که اعتماد به این کشور درست است یا خیر؛ قطعاً بحث روابط سیاسی بوده و چنانچه اعتمادی صورت گیرد باید همه اصول، روابط دوستی برقرار گردد و در بحث سفارت انگلیس این فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی در بین دو کشور ادامه پیدا کند اما این اعتماد، نباید اعتمادی باشد که به برخی از دوستان داریم و قطعاً نوع روابط با این کشور متفاوت با سایر کشورها می‌باشد.

مرادی با بیان این‌که در حال حاضر ابراز تمایل کشور انگلیس برای برقراری ارتباط به معنای اعتماد ما به این کشور نیست، بلکه به معنای دادن فرصت دوباره در عرصه‌ی بین‌الملل است که راه رفته‌ی قبلی خود را تصحیح کند؛ گفت: در واقع فرصتی برای انگلیس است که نشان دهد آیا شایسته‌ی اعتماد دوباره هست یا خیر؟ و به همین دلیل نباید با ذوق‌زدگی به سراغ این بازگشایی رفت و به تدریج نسبت به ارتباط با این کشور فتنه‌گر اقدام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار