خبرهای داغ:
آیت الله خاتمی:

نشاط انقلاب اسلامی به استکبارستیزی و نفرت از آمریکا است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که مرگ بر آمریکا، ایران را به جهان صادر کرده است، گفت: نشاط انقلاب اسلامی ایران، به استکبارستیزی و نفرت از آمریکا است که همواره در جامعه جاری است.
کد خبر: ۸۵۶۱۰۷۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، امروز پنج شنبه در نهمین یادواره سرداران و 800 شهید بهشهر و اولین سالگرد آیت الله سید صابر جباری(ره) نماینده فقید مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهراظهار داشت: فراوانی وجود طلاب و روحانیت این سفیران نور و معنویت در استان مازندران نسبت به استان های دیگر، این استان را از نظر دین مداری در کشور مطرح کرده است.

 

وی افزود: وجود با برکت این عالمان دینی و روحانیت در مازندران بیانگر این مسأله است که مردم، دین را در سبد زندگی خود وارد کرده اند و دین و علاقمندی به دین، جزیی از زندگی آنان است و مردم این دیار فرزندان خود را به خانه امام زمان(عج) می فرستند تا سخنگوی دین باشند.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به این که بهشهر دارای مفاخر و چهره های شناخته شده دینی و اسلامی فراوانی است، یادآور شد: جهان تشیع نام و یاد آیت الله کوهستانی را هیچ گاه فراموش نمی کند و یادو خاطره شیرین آیت الله ایازی هرگز به فراموشی نمی رود و همچنین ایران اسلامی، خطابه پرشور و انقلابی شهید جوانمرد آیت الله هاشمی نژاد را که بر خواسته از این شهر بوده است را از یاد نمی برد و این نکوداشت ها و یادواره های بایسته باید همواره برگزار شود و استمرار یابد تا یاد و نام علما و شهدا همچنان در جامعه متبرک باشد.

 

آیت الله خاتمی همچنین با بزرگداشت نام و یاد آیت الله جباری (ره) امام جمعه فقید بهشهر گفت: رهبری در تعابیر خود اهل هیچ گونه مبالغه نیستند و آنچه هست را بیان می کنند و رهبری در پیام خود از آیت الله جباری(ره) بعنوان عالم عامل نام بردند که مدال ارزشمندی برای ایشان است.

 

وی ادامه داد: از جلوه های مهم شخصیتی آیت الله جباری، مردمی بودن ایشان است و استقبال بی نظیر شما در مراسم تشییع و سالگرد ارتحال ایشان مهر تاییدی بر مردمی بودن، ساده زیستی و در خط ولایت بودن این مجاهد خستگی ناپذیر حریم دین و ولایت است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مازندران از استان های محوری و مهم است که شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب کرده و در برگزاری یادواره شهدا همواره پیشتاز است.

 

آیت الله خاتمی افزود: یاد شهدا و علمای بزرگواری همچون آیت الله جباری(ره) به عنوان فردی عالم عامل، خدمتگزار صدیق مردم، ولایتمدار راستین، مرد با تقوا در عمل و مردمدار همواره باید در جامعه جاری و ساری باشد و ولایتمداری به عنوان مهم ترین رکن این انقلاب مورد توجه ویژه باشد.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که  مرگ بر آمریکا، ایران را به جهان صادر کرده است، یادآور شد: نشاط انقلاب اسلامی ایران، به استکبارستیزی و نفرت از آمریکا است که همواره در جامعه جاری است.

 

وی با اعلام این که توافق ما با آمریکا نبوده است بلکه توافق 5+1 بوده است، افزود: ما در عرصه جهانی 180 درجه با آمریکا اختلاف داریم و بسیاری از ارزش های ما با نظرات و دیدگاه های آمریکا متفاوت است و به همین دلیل تا مادامی که آمریکا همین آمریکا است و شیطنت هایش تمام نشده، ما سازشی با آمریکا نداریم.

 

آیت الله خاتمی گفت: رهبر بزرگ انقلاب در چنین شرایطی اجازه مذاکره و رابطه با آمریکا را نمی دهند و به همین دلیل ما نیز بلندتر و رساتر از همیشه «مرگ بر آمریکا» را فریاد می کنیم.

 

وی با تاکید بر بهره مندی از سبک زندگی  اسلامی و دینی در جامعه گفت: ده ها و صدها شبکه ماهواره ای فارسی و غیر فارسی علیه دین و ارزش های دینی ما وارد شده اند و ماموریت دین زدایی، اخلاق زدایی و ولایت زدایی را بر عهده دارند که باید آگاه باشیم و با ولایت مداری و بصیرت، در مسیر ولی فقیه و راه و خط شهدا قرار گیریم.

 

گفتنی است؛ آیت الله سید صابر جباری(ره)، نماینده فقید مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد 1317 در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال 1359 با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دوشنبه دهم شهریور ماه 93 بر اثر عارضه قلبی در  بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه دوازدهم شهریور ماه در جوارپنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد.
منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها