خبرهای داغ:
دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس:

وضعیت کم‌آبی در مناطق عشایرنشین کهگیلویه و بویراحمد بحرانی است

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یک دستگاه تانکر به طور سیار به ۷۰ هزار نفر عشایر این استان آب‌رسانی می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۱۰۸۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری شامگاه گذشته در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل خشک شدن چشمه‌ها در مناطق عشایری این استان دام‌های عشایر روبه‌نابودی است ولی هیچ کس به فکر چاره‌اندیشی در این زمینه نیست.

وی با اشار به اینکه طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان کشاورزی 5 هزار هکتار زمین مستعد برای باغداری در این استان وجود دارد، عنوان کرد: دشت دهدشت به عنوان هشتمین دشت کشور بین دو رودخانه مارون و ناز مکان واقع شده و قابلیت کشاورزی در 30 هزار هکتار در این منطقه فراهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی مهری وزارت نیرو در زمینه تخصیص آب لازم صنعت ، کشاورزی و شرب مورد نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد از سدهای موجود در این استان، افزود: سد مارون در این استان احداث شده ولی آبادانی آن متعلق به شهرستان بهبهان استان خوزستان است.

بزرگواری تصریح کرد: بعد از 3 سال پیگیری و تلاش بی وقفه توانستیم مجور 215 آبرسانی به شهرستان‌های گرمسیری استان شامل دهدشت، چرام، سوق و بهمئی از طریق سد کوثر را اخذ کنیم درحالی همین سد سبب آبادانی عسلویه و بوشهر شده و قرار است به کشور قطر هم برسد.

وی بیان کرد: هم اکنون جوانان تحصیل کرده بسیاری در این استان در رشته‌های کشاورزی و دامپروری وجود دارد که انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی زمینه اشتغال این افراد را با حمایت از بخش خصوصی فراهم کند.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد خواستار رفع مشکل بازنشستگان جهاد کشاورزی در زمینه پرداخت مطالبات این افراد شد و گفت: ضروری است وزارت جهاد کشاورزی در زمینه پرداخت طلب کشاورزان گندم‌کار کشور در کمترین زمان ممکن اقدام کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار