خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین :

چهارمین جشنواره" روز قزوین" برگزار می شود / برپا شدن " جشن پسته" در قزوین

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: چهارمین جشنواره روز قزوین در سال جاری از پنجم شهریورماه آغاز و تا 12 شهریور ماه ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۰۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حسین صلح جو رئیس کمیسیون فرهنگی شورای استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه، در سالن جلسات شهرداری اظهار کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی، در نهم شهریور در حال برگزاری " روز قزوین" هستیم چرا که این روز مبتنی بر پایتخت شدن قزوین در زمان صفویان است.

وی افزود: ظرفیت و توانمندی های استان قزوین در عرصه های مختلفی همچون علمی، فرهنگی و تاریخی به همراه یک هزار اثر ثبت شده تاریخی و اینکه این شهر پاییتخت خوشنویسی ایران است از موضوعات مهم و اساسی است که باید برای مردم ایران مطرح شود.

این مسئول ، دستگاه هایی همچون استانداری، صنایع دستی و گردشگری، بسیج و سپاه صاحب الامر(عج) را از ارگان هایی برشمرد که در برگزاری نخستین ستاد نکو داشت هفته قزوین  تعامل و همکاری لازم را داشته اند.

این مراسم" قزوین" را در سطح بین المللی مطرح خواهد کرد

وی با بیان اینکه مسئولان استان هاییی همچون اصفهان و شیراز مانند قزوین چنین جشن هایی  را دارند تصریح کرد: این مراسم سبب می شود که استان نه تنها در سطح بین المللی مطرح شده بلکه سرمایه گذاران بسیاری را نیز جذب کند.

صلح جو  اضافه کرد:در سال جاری این مراسم با ریاست استاندار انجام می شود در این همین راستا است که سایر ارگان های دولتی نیز وارد میدان شده اند تا این مراسم به شکل بهتری برگزار شود.

به گفته این مسئول، چهارمین جشنواره روز قزوین در سال جاری از پنجم شهریورماه آغاز  و تا 12 شهریور ماه ادامه می‌یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای استان قزوین برگزاری اجلاس شهرداران آسیایی را در استان در روزهای هفتم و هشتم  در استان تهران برشمرد و توضیح داد: در روزهای نهم و دهم شهریور ماه با حضور 20 کشور آسیایی این مراسم اجرا می شود که صد و 62 میهمان در این اجلاس حضور دارند در این میان شهردارانی از کشورهای مختلفی همچون لبنان ، اردن، بنگلادش و ترکیه در این مراسم حضور دارند به همین امنظور، شهرداران تهران، بندرعباس و ارومیه نیز به این همایش دعوت شده اند.

بر پایی " جشن پسته" در قزوین

وی با اشاره به " جشن پسته " در استان گفت: پسته یکی از محصولات باغستان سنتی است، که نقش بسیاری در اقتصاد  مردم این شهر داشته است بر همین مبنا، برپایی جشن پسته با همکاری باغستان سنتی شهرداری انجام می شود.

وی اجرای بازی‌های بومی محلی از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست و اضافه کرد: این برنامه در راستای ایجاد شادی و نشاط  در کودکان و نوجوانان صورت می گیرد به علاوه یادواره شهدای دفاع مقدس در این هفته در سرای سعدالسلطنه نیز اجرا خواهد شد.

اعتباری 350 میلیونی در راستای برگزاری این جشنواره

این مسئول خبر داد: سال گذشته اعتباری با مبلغ، 500 میلیون تومان برای جشنواره روز قزوین در نظر گرفته شده بود  ولی با کسر 150 میلیون تومان از به تعویق انداختن جشنواره اسباب بازی ها این مبلغ به  350 میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

 وی، همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده صبح جمعه از دانشگاه آزاد اسلامی به مقصد سینما تابستانی بوستان باراجین و نخستین جشنواره قیمه‌نثار پنجم شهریورماه در بوستان بانوان  و "روایت تاریخ» از دیگر برنامه‌های روز قزوین عنوان کرد  در این مدت زمانی اجرا خواهد شد و  توضیح داد: برپایی همایش بزرگ پیاده‌روی خانواده از دیگر برنامه‌هایی است که همواره  شهروندان بسیاری را جذب کرده است بر همین اساس در پایان این همایش  به تعداد قرعه به آنان جوایزی اهداء خواهد شد.



1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار