استادار یزد در جمع طلاب:

روحانيت ملجاء و پناهگاه همه مردم است

استادار یزد در جمع طلاب یزدی گفت روحانيت بايد تمام سعی و تلاششان بر این باشد که مردم احساس كنند اين قشر متعلق به همه مردم است چرا كه روحانيت ملجاء و پناهگاه همه مردم است.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۱۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهندس سيد محمد ميرمحمدي صبح امروز در مراسم افتتاحيه سال تحصيلي 94 -95 حوزه علميه استان يزد در جمع طلاب ضمن گرامي داشت و تبريك دهه كرامت و فرارسيدن ميلاد با سعادت ثامن الحجج (ع) و همچنين هفته دولت با بیان اینکه ما در همه لحظات زندگي در حال تحصيل و یادگیری هستيم و بايد از همه لحظه هاي زندگي درس بگيريم اظهار داشت: اين توفيقي است كه خدا به همه ما عطا كرده تا بتوانيم خود را در محضر حق تعالي تلقي و احساس كنيم و تا وقتي اين احساس وجود داشته باشد دنيا محضر خداي متعال است،  اين احساس ما را از هرگونه گناه و معصيت دور خواهد كرد.

استاندار یزد با بیان اینکه دولت برخاسته از ملت و ملت پشتيبان دولت است و هر زمان كه فاصله اي ميان اين دو نباشد جامعه آرامش دارد ادامه داد: آرامش زمانی حاصل می شود که در کشور اختلاف و فاصله ای نباشد و بین همه اقشار اتحاد و هبستگی وجود داشته باشد.
وی گفت: ثبات نظام نيازمند عشق، علاقه و شناخت همه مكاتب و اوضاع ملل مختلف است تا ما بتوانيم هم در داخل از ثبات لازم برخوردار باشيم و هم در سطح بین المللی مورد توجه و علاقه ديگران قرار گيريم تا جهان شمولي اسلام امكان تحقق پيدا كند.

ميرمحمدي اضافه کرد: دولت و ملت با هم يكي است و در نظام جمهوري اسلامي دولت برخاسته از آراي مردم است و اين يعني دولتها در واقع نمايندگان اجرايي مردمي هستند كه اين مردم با راي خود آنها را انتخاب كردند و ذيصلاح شمردند تا اداره جامعه را بدست آنها بسپارند و امور مملكت را به آنها محول كردند.
وی با اشاره به اینکه در زمان انتخابات دشمن اختلافات را رصد می کند عنوان داشت: در صحنه های انتخابات اگر اختلافی در کشور ببیند دشمن آن اختلاف را به شکاف در جامعه مبدل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در صحنه های مختلف انقلاب هرگاه دشمن اتحاد مردم را دید مجبور به عقب نشینی شد تصریح کرد: مردم با همین اتحاد و همدلی توانستند رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را ساقط کنند و با همین اتحاد مردم در 8 سال دفاع مقدس چه در جبهه ها و چه در پشت جبهه موفق به شکست دشمن شدیم.

میر محمدی در خصوص مذاکرات هسته ای بیان کرد: ابرقدرت های جهانی وقتی پشتیبانی مردم در مذاکرات را دیدیند کوتاه آمدند و دنیا به تعجب واداشته شد.
وی با اشاره به اینکه با هدایت های رروحانیون در همه زمینه ها مردم ونظام موفق خواهند شد گفت: يكي از نكاتي كه بعنوان در خواست از شما دارم اين است روحانيت بايد تمام سعی و تلاششان بر این باشد که مردم احساس كنند اين قشر متعلق به همه مردم است چرا كه روحانيت ملجاء و پناهگاه همه مردم است که تاکنون هم همنگونه بوده اما اگر در این زمینه مراقبت نشود با مشکل رو به رو می شویم.
وی ادامه داد: دومین درخواستم از روحانیون این است که با توجه به اینکه طيف جوان امروز ما با انواع و اقسام مسائل مواجه است و به انواع كانال هاي ارتباطي و اطلاعاتي دسترسي دارد و روز به روز اين امكانات و اين تكنولوژي توسعه پيدا مي كند و اين يعني اينكه دسترسي جوانان ما به انواع و اقسام مسائل زياد مي شود و ما بايد تلاش كنيم تا برای نجات جوانان خود آن ها را با آداب و سنن و فرهنگ بومي که از لحاظ شرعی هم مشکل ندارد آشنا كنيم اما اگر ميدان را براي جوانان براي حركت به سمت داشته هاي تاريخي و سنتي و بومي خود باز نكنيم در واقع آنها را به همان مسيري كه نمي پسنديم هدايت كرده ايم.
وي در بخش دیگر صحبت های خود گفت: موضوع الگو بودن مهم است كه ما الگوي انساني الهي و واجد ويژگي هاي حق تعالي باشيم چون به هرحال صفات خداوند از هر نظر بي انتهاست ولي در عين حال انسان هم خليفه الله است و ما اميدواريم دستيابي به اين مرتبه را نيز خدا بر ما آسان كند و همه بتوانيم الگويي شايسته براي همه ملل جهان باشيم.
مير محمدي با تاكيد به موضوع الگوبرداري از شخصيت ها به تاثير الگوي مفاخر و چهره هاي علمي، ديني، فقهي در جامعه اشاره كرد و خاطرنشان کرد: همانند گذشتگان خود بايد از چنان اعمال و رفتاري برخوردار باشيم که  ديگران به ما علاقه مند شوند و به سمت ما بيايند و ما مي توانيم با الگو گرفتن از نمونه هاي زيادي كه در كشور داريم الگوي مناسبي براي ساير ملل، نسل جديد و براي نسلهاي آينده باشيم.
استاندار يزد با اشاره به سه خصلت مؤمن از نگاه ائمه اطهار خاطرنشان كرد: اولين خصلت الهي كه مومن بايد از آن بهره مند باشد، كتمان اسرار مردم و رازداري است و دومين خصلت انسان مومن مداراكردن با مردم و سومين خصلت از ولي خدا است كه توصيه كردند كه مومن در قبال مشكلات، مصيبتها،گرفتاري ها و دشواري ها صبر و شكيبايي داشته باشد كه اين سه خصلت مي تواند در آرامش جامعه ما مؤثر باشد.

یزدرسا


ارسال نظرات