امام جمعه سرخه با بیان اینکه ایران بزرگترین قربانی تروریسم بین اللمل است، گفت: وجود 17 هزار شهید و 5 هزار جانباز ترور در کشور سند گویای جنایات تروریسم بین الملل است.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۱۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در خطبه های این هفته نماز جمعه در حسینیه شهدای شهرستان سرخه با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: انفجاری که هشتم شهریورماه در دفتر نخست وزیری به دست منافقین صورت گرفت به موجب آن رئیس جمهور متعهد و مکتبی ما شهید محمدعلی رجایی و نخست وزیر فرهیخته و دانشمند باهنر در آتش خشم کینه نفاق سوختند و خاکستر شدند.

وی با بیان اینکه هشتم شهریور در تقویم انقلاب و فرهنگ و ادبیات ما به روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس و از بدو انقلاب کانون ترور بوده است و با وجود 17 هزار شهید ترور در کشور بزرگترین قربانی تروریسم در جهان است.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه اصناف و صنوف مختلف در لیست شهدای ترور هستند، تصریح کرد: در میان این شهدا قصاب، کفاش، خراز و بزاز داریم و این عزیزان به جرم اینکه که تمثال امام خمینی(ره) در مغازه شان نصب بود ترور شدند و برخی دیگر نیز به دلایلی اینچنین که هیچ توجیهی ندارد و باید گفت ترور کاسب، کشاورز، عالم، استاد دانشگاه، کودکان، زنان و ... در تاریخ انقلاب اسلامی در هیچ نقطه‏ای از جهان بدیل و نظیر ندارد.

حجت الاسلام فاطمی بصیر با بیان اینکه بیش از 12 هزار شهید ترور از مجموع 17 هزار شهید ترور به دست گروهک منافقین موسوم به مجاهدین خلق و بقیه به دست عوامل گروهک های وابسته به استکبار با نام های فرقان، کوموله، دموکرات، توده، جندالشیطان و امثال این ارزاذل و اوباش به شهادت رسیده اند، افزود: شهادت این شهیدان والامقام زاییده اقدامات خصمانه این گروهک‏های منافق و مستکبر بوده است.

وی بیان کرد: از شهدای محراب جمعه تا انفجار در سرچشمه تهران و شهادت شهید بهشتی و ده ها وزیر، نماینده، مشاور عالی نظام، شهدای هشتم شهریور تا شهیدانی چون قدوسی، لاجوردی، قرنی، صیاد شیرازی و در این سال های اخیر شهیدانی همچون مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن و ... به دست اسرائیل و آمریکا ترور شدند.

امام جمعه سرخه با اشاره به سخنان بی شرمانه دشمنان که ایران اسلامی را متهم به دفاع از تروریسم می کنند، تصریح کرد: بر اساس آمارها پنج هزار جانباز ترور داریم که از این تعداد 4 هزار نفر به دست منافقین دچار ضرب و جرح شدند و این پرونده سیاه از تروریسم خود یک سندی گویا رسا و شفاف از این حقیقت بین و روشن است که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریسم بین الملل بوده است.

حجت الاسلام فاطمی بصیر با بیان اینکه هفته دولت؛ هفته تجلیل و تکریم از دولت مردان بزرگ است، گفت: باید اتحاد و انسجام در سالی که به عنوان سال همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است بیش از پیش مورد توجه خواص و نخبگان و عموم مردم و جامعه باشد.

وی با بیان اینکه تلاش های ساعی ریاست جمهور و دولتمردان در بیشتر حوزه ها و بخش های اجرایی قابل تقدیر و تحسین است، اظهار داشت: در عرصه سیاست همه ما شاهد بودیم که با پیگیری مجدانه و مدبرانه ریاست جمهور دستگاه دیپلماسی ما مذاکرات هسته ای بر اساس اصول عزت، حکمت و منفعتدر چارچوب تأمین مصالح و منافع ملی، تحت اشراف دقیق مقام معظم رهبری و با هدایت های معظم له و حمایت بی بدیل مردم دستاوردهای عظیمی به دنبال داشت که از جمله آن تثبیت فناوری هسته ای در ایران هسته ای است.

امام جمعه سرخه با تأکید بر اینکه پذیرش ایران هسته ای به عنوان قدرتی نوظهور در نظام جهانی یک فرصت استثایی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب جبهه استکبار در سراشیبی ضعف و استیصال و جهبه ایران در کمال قوت و ثبات و در اوج پیشرفت و اقتدار است.

حجت الاسلام فاطمی بصیر گفت: دولت باید در راستای تحقق منویات رهبری به مسئله رشد و رونق و پویایی اقتصاد توجه کند.

وی اظهار داشت: تقویت اقتصاد دانش بنیان، توجه جدی دولت به اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی دولت به درآمدهای نفتی، تقویت تولید داخای، حمایت از کار و سرمایه ملی، مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی خصوصا مبارزه با نفوذ فساد در دستگاه های دولتی اجتناب از تجملات در دستگاه های دولتی و تمرکززدایی از جمله مواردی است که دولتمردان باید به این امور توجه کند که اگر دولت به این مسائل توجه کنند، مطالبات رهبری محقق خواهد شد.

امام جمعه سرخه یکی از مهمترین وظایف دولت که دغدغه متدینین است را توجه جدی به مقوله فرهنگ و ارتقای فرهنگ دینی مردم عنوان کرد و افزود: فرهنگ کرانه ندارد و وسیع است و دولت باید در زمینه های مختلف از جمله کار و تولید، مصرف کالاهای ساخت داخل، معماری، ساختمان سازی و شهرسازی، علم و فناوری، انتقاد گرایی و انتقادپذیری به فرهنگ سازی بپردازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها