نماینده ولی فقیه در استان یزد ارتقای فرهنگ فکری و دینی را یکی دیگر از مسائلی دانست که باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد و ادامه داد: دولت ها باید فرهنگ دینی را در جامعه تقویت کنند چرا که با کم کاری در این مسئله دشمن با ابزارهای مختلف به اعتقادات فرزندان ما ضربه می‌زند.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۳۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه‌های نماز جمه این هفته با گرامیداشت هفته دولت و سالگرد شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اظهار کرد: گشایش و ایجاد غنای اقتصادی در کشور یکی از مسائل مهم پیش روی دولت است.

وی افزود: دولت باید در گشایش اقتصادی، خود کفایی و استقلال برنامه ریزی داشته باشد تا بتوان به اقتصاد مقاومتی و خودباوری رسید و این را به یک فرهنگ تبدیل کند و همانگونه مردم در این مسیر قدم برمی دارند مسئولان نیز به این امر مهم توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ارتقای فرهنگ فکری و دینی را یکی دیگر از مسائلی دانست که باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد و ادامه داد: دولت ها باید فرهنگ دینی را در جامعه تقویت کنند  چرا که با کم کاری در این مسئله دشمن با ابزارهای مختلف به اعتقادات فرزندان ما ضربه می‌زند.

آیت الله ناصری افزایش آمار طلاق، تاخیر در ازدواج را از جمله مواردی عنوان کرد که دشمن بر روی آن کار کرده است و افزود: متأسفانه برخی به اشتباه سراغ کارهایی می روند که جز لهو  و لعب نیست و با برگزاری کنسرت جوانان را مشغول ‌کنند که این مسیر اشتباهی برای ایجاد شادی در بین جوانان است و ما باید برای سالم سازی آنها و جامعه اسلامی فکری بیندیشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش دشمن در نفوذ اقتصادی، سیاسی به کشور یادآور شد: دشمن تلاش دارد با نفوذ در زمینه‌های گوناگون ولو با واسطه استقلال و تلاش و کوشش ما را سست کند و کشور ما را به سمتی پیش رود که وابستگی پیدا کنیم.

وی باز شدن سفارت انگلیس را باز شدن لانه ای برای نفوذ عنوان کرد و ادامه داد: ما هرگز خیانت‌های انگلیس به ایران را فراموش نمی کنیم و باید این سخن امام خمینی(ره) که انگلیس از همه بدتر است را به خاطر داشته باشیم.

آیت الله ناصری بر نظارت بیشتر دولت بر کارخانه‌های تولید مواد غذایی تأکید کرد و گفت: در این زمان که دشمن تصمیم دارد با دسیسه بیماری های مختلف را به کشور وارد کند باید مراقب باشیم و بر کارخانه های تولید مواد غذایی نظارت بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله شیخ کریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این عالم بزرگ زحمات و تلاش زیادی در راه اسلام داشت و شاگردان زیادی را تربیت کرد.

وی اعلمیت، تقوا، بی آلایشی و ساده زیستی را از ویژگی های شیخ کریم حائری یزدی نام برد و ادامه داد: باید سعی کنیم امثال چنین شخصیت‌هایی را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل دهیم.

یزدآوا

ارسال نظرات