خبرهای داغ:
امام جمعه اقلید تأکید کرد

لزوم جلوگیری از دریافت سودهای مضاعف بانک‌ها

امام‌جمعه اقلید با تأکید بر لزوم ریشه‌کنی ربا در کشور گفت: باید جلوی دریافت سودهای خرد و کلان مضاعف بانک‌ها و بهانه سودجویان و فرصت‌طلبان در جامعه گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۶۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس   از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را تبریک گفت و این دو شهید والامقام را از مخلص‌ترین خدمت‌گزاران نظام خواند و با تقدیر از دولت‌مردان و مسئولان دوره‌های مختلف بعد از انقلاب اظهار داشت: حتی دولت‌مردان بعد از این دو شهید نیز به این موضوع اعتقاد داشته و افتخارشان این بوده و هست که شهیدان رجایی و باهنر الگوی آنان هستند.

وی به نام‌گذاری هفته دولت در راستای تجلیل از وفاداری و خدمات این دو شهید اشاره کرد و از خدمات متعدد دولت خبر داد و عنوان داشت: باوجود مشکلات اقتصادی فراوانی که دولت گریبان‌گیر آن بود توانست بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کند که این جای تقدیر دارد.

طالبی با اشاره به خدمات ارزنده جهاد کشاورزی در زمینه احداث کانال‌های آب‌رسانی، اجرای سیستم آبیاری نوین از احداث چاه‌های آب شرب و ساخت آب‌انبار و تعویض شبکه‌های آب‌رسانی توسط آبفای روستایی و خدمات آب و برق و... به عشایر خبر داد و بیان داشت: گازرسانی به روستاهای اقلید با هزینه‌ای بالغ‌بر 70 میلیارد تومان بسیار ارزنده است.

امام‌جمعه اقلید به افتتاح مدرسه علمیه‌ ام‌الائمه (س) این شهرستان اشاره و با تقدیر از مردم، خیران و مسئولانی که در اجرای این پروژه همکاری کردند تصریح کرد: وجود دو مدرسه علمیه خواهران و برادران برکات بسیاری برای اقلید داشته و خواهد داشت.

خطیب جمعه اقلید به‌ روز بانکداری و سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال 62 اشاره و با بیان آیات و روایات قرآنی در مورد ربا مانند اینکه ربا از 70 زنای با محارم در خانه خدا بدتر است و کسی که مالی را با ربا به دست می‌آورد پیوسته مورد لعنت خدا و ملائکه است، تصریح کرد: فقها و کارشناسان دینی ما باید فکری اساسی در این مورد کرده و ربا را از ریشه بخشکانند.

وی خاطرنشان کرد: باید جلوی دریافت سودهای خرد و کلان مضاعف بانک‌ها و بهانه سودجویان و فرصت‌طلبان در جامعه گرفته شود.

طالبی در ادامه با اشاره به 17 هزار شهید ترور ایران اسلامی بیان کرد: دنیای استکباری و در رأس آنان آمریکا و صهیونیست‌های نژادپرست که با تأمین سلاح و پول منافقان، داعش و... را تجهیز کرده و در برابر قتل‌عام زنان و کودکان بی‌پناه فلسطین، سوریه، یمن و... سکوت می‌کنند چگونه می‌توانند دم از حقوق بشر بزنند و ما را که خود قربانی هستیم تروریست بخوانند.

امام‌جمعه اقلید بیان کرد: مسئولان دولتی و در رأس آنان وزارت خارجه فراموش نکنند که ما در طول تاریخ گزند و آسیب بسیاری از آمریکا، انگلیس و... دیده‌ایم.

خطیب جمعه اقلید حضور آلمان، فرانسه، اتریش و... در کشورمان را آماده‌سازی زمینه موردنیاز برای ورود آمریکا دانست و تأکید کرد: مسئولان مواظب باشند تا تحت تأثیر تبسم ملیح و قهقهه‌های این مارهای خوش‌خط‌وخال قرار نگیرند که مبادا با زهر کشنده آنان آسیب جبران نشدنی به کشور وارد شود.

طالبی در پایان سخنان خود با تأکید بر دلسوزی، بصیرت، اقتدار و درایت رهبری و همراهی و حمایت ایشان از دولت، مساعدت، همراهی و همدلی مسئولان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و رضایتمندی مردم وفادار ایران اسلامی را خواستار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار