خبرهای داغ:
خطیب جمعه جهرم گفت: مسئولان به کشورهای غربی اعتماد نکنند و حواسشان به سفارت تازه بازشده انگلیس در زمان انتخابات پیش‌رو باشد.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۶۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس  حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن موسم حج اظهار داشت: توفیق تشرف به خانه خدا را به آن‌ها که عازم هستند تبریک می‌گویم و از این افراد می‌خواهم به دو جنبه فردی و اجتماعی حج توجه ویژه‌ای در این سفر داشته باشند و فرصت نماز و عبادت در خانه خدا را با گشتن در بازارهای مکه و مدینه از دست ندهند.

وی افزود: امسال جنبه اجتماعی حج بسیار مهم است و دشمنان اسلام به آن توجه ویژه می‌کنند همان دشمنانی که چنگ و دندان به اسلام نشان می‌دهند و ما باید اهداف نظام اسلامی را پیش ببریم و حج را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

 دژکام در مورد مسائل اقتصادی بیان داشت: در مسئله اقتصاد نیاز به تغییر سمت‌وسو داریم و باید یک جهش صادراتی در کشور اتفاق بیفتد و مسئولان تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

وی با اشاره به وعده‌های داده‌شده در مورد احداث کارخانه سیمان و پتروشیمی در جهرم گفت: تا روزی که این کارخانه‌ها در جهرم به راه بیفتد ما باید از ظرفیت تولید این شهرستان بهترین استفاده را بکنیم و اینکه گفته می‌شود در جهرم 2 میلیون تن جنس قابل‌عرضه به بازار جهان داریم حرف کمی نیست و اگر تنها یک‌سوم این محصولات را به بازارهای جهانی صادر کنیم وضعیت این شهرستان تغییر می‌کند.

دژکام افزود: من درد را متوجه می‌شوم اما نمی‌دانم مسئولیت این کار با چه کسی است و در اینجا به شما می‌گویم فرماندار شهرستان باید نسبت به تغییر وضعیت اقتصادی شهر با هماهنگی بقیه ارگان‌های مربوطه اقدام لازم را انجام دهد و ما نیز او را همراهی خواهیم کرد.

وی با اشاره به ‌روز بانکداری اسلامی بیان داشت: ما باید به سمت بانکداری اسلامی حرکت کنیم و از ربا و رباخواری دوری کنیم و شاهد حذف ربا در بانک‌ها باشیم و هر بانکی سپرده مردم را در همان شهر خود سرمایه‌گذاری کند و این یک حقیقت است که بانک‌ها باید آن را بپذیرند و پول‌های مردم را برای خود مردم همان شهر سرمایه‌گذاری کنند و از سرمایه‌گذاری در شهرهای بزرگ منع شوند.

دژکام در پایان در مورد رابطه سیاسی ایران با کشورهای دیگر پس از مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: برخی نمی‌خواهند حرف رهبری را باور کنند و آن این است که کشورهای غربی و اروپایی قصد نفوذ به کشور را دارند و این موضوع در قرآن نیز به‌صراحت بیان‌ شده است که کافران دوست دارند مسلمانان را مستعمره و زیردست خود قرار دهند و به‌غیراز این راضی نمی‌شوند. وی ادامه داد: من از مسئولان می‌خواهم به کشورهای غربی اعتماد نکنند و با چشم ‌باز تعامل کنند و حواسشان به سفارت تازه بازشده انگلیس در زمان انتخابات پیش‌رو باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها