پیروزی ستارگان جهان برابر ستارگان ایران در بازی خیرخواهانه به نفع جامعه بیماران ام اس
تيم ستارگان جهان با حضور بازيكناني مانند لوئيز فيگو و روبرتو كارلوس در يك بازي خيريه به نفع جامعه بيماران ام اس تيم ستارگان ايران را با سه گل شكست داد.
کد خبر: ۸۵۶۱۲۳۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
پنج‌شنبه، پنجم شهريور- فرودگاه امام خميني(ره)- ساعت 30 دقيقه بامداد:CIP فرودگاه شلوغ‌تر از هميشه است، دقايقي ديگر قرار است گروه اول ستارگان فوتبال جهان براي بازي خيريه جمعه به تهران بيايند. علاوه بر خبرنگاران، گروهي از جامعه بيماران ام اس با پوشيدن تي‌شرت‌هاي نارنجي كه نماد اين بيماري است هم حضور دارند. روبرتو كارلوس و سالگادو اولين گروه هستند كه به ايران مي‌رسند. استقبال هواداران آنها را شگفت‌زده كرده است. سالگادو مي‌گويد: «براي دومين بار است كه به ايران آمدم و از اين اتفاق خيلي خوشحالم. ايران در جام جهاني درخشيد و عملكردش فوق‌العاده بود و شكست مقابل آرژانتين حسرت‌آميز بود. مي‌دانم مردم ايران عاشق فوتبال هستند و بازيكنان خوبي مثل جواد نكونام و علي دايي در ايران حضور دارند و فرصت خوبي است كه براي بازي با اين ستارگان به ايران آمديم. براي لذت از فوتبال به ايران آمديم اين فقط يك بازي خيريه نيست بلكه فرصتي براي لذت بردن از فوتبال است. مردم ايران عاشق لذت بردن از فوتبال هستند.» روبرتو كارلوس هم سفر به ايران را يكي از آرزوهايش عنوان مي‌كند كه حالا محقق شده: «خوشحالم كه در ايران هستم و بسيار لذت مي‌برم از اين همه مهرباني‌هاي مردم. آرزويم بود كه به ايران بيايم و خوشحالم كه در اينجا هستم. ممنونم از ايراني‌ها كه در را براي ما باز كردند تا بياييم.»
جمعه، ششم شهريور- فرودگاه امام خميني(ره)- ساعت يك بامداد:گروه دوم ستارگان جهان هم هواپيمايشان در تهران فرود مي‌آيد تا جمع فوتباليست‌هاي مشهور دنيا در ايران جمع شود؛ فوتباليست‌هاي مطرح جهان كه روزگاري تماشاي بازي آنها در قاب تلويزيون براي خيلي‌ها هيجان انگيز بود حالا در تهران حضور دارند. از لوئيز فيگو و روبرتوكارلوس، فرناندو هيرو و سالگادوي معروف تا ادگار داويدز، فابيو كاناوارو و بودو ايلگنر. ويتور بايا و فرناندو كوتو و پائولتا هم هستند تا جمع پرتغالي هم جمع باشد، مارسل دسايي، دوايت يورك و كارمبئو هم آمده‌اند تا گلچيني از ستارگان جهان در تهران باشند، اتفاق بزرگي كه تهران را به كانون يكي از خبرهاي داغ رسانه‌هاي جهان تبديل كرده است. 
فيگو مي‌گويد: «مي‌دانم كه علاقه‌مندان به فوتبال در ايران زيادند و اميدوارم از بازي هم لذت ببرند. وقتي كه سالگادو براي اين بازي درخواست كرد، با آغوش باز قبول كردم و خوشحالم كه ايراني‌ها تا اين اندازه به فوتبال علاقه‌مند هستند.» ويتور بايا دروازه‌بان سابق تيم‌ملي پرتغال هم اينطور احساسش را بيان مي‌كند: «خيلي خوشحاليم كه در ايران هستيم و مي‌توانيم آدم‌ها و كشور جديدي را تجربه كنيم. بازي‌هاي ايران را در جام جهاني ديدم و عملكرد خوبي را به همراه كرش داشت. بازي با آرژانتين هم اختلاف كمي وجود داشت.» مارسل دسايي ستاره تيم‌ملي فرانسه هم مي‌گويد: «فوتبال باعث مي‌شود ما كنار هم جمع شويم. فوتبال براي دوستي‌هاست. خيلي ايران را نمي‌شناسم، اما مي‌دانم فوتبال ايران پتانسيل بالايي دارد و خوشحالم كه به ايران آمده‌ام.»
جمعه، ششم شهريور – ورزشگاه آزادي- ساعت 17:45:نزديك به 50هزار نفر هم در ورزشگاه حضور دارند و جمع ستاره‌ها جمع است، تيم رويايي ستارگان دو دهه اخير فوتبال ايران براي بازي با ستارگان جهان جمع شده‌اند، ستاره‌هايي كه هر كدام از آنها آن قدر خاطرات خوب براي فوتبالي‌ها دارند كه مي‌توان از پا به توپ شدن دوباره آنها و تنه به تنه زدن آنها با بزرگان فوتبال دنيا هيجان زده شد. احمد عابدزاده با آن لباس معروفش دوباره درون دروازه ايستاده، علي كريمي و فرهاد مجيدي دو هشت و هفت سرخابي‌ها هم آمده‌اند، خداداد عزيزي هم دوباره به دنبال زنده كردن خاطره آن غزال تيزپا است، ديدن عليرضا منصوريان، حميد استيلي و يحيي گل‌محمدي كه دوباره لباس بازي پوشيده‌اند، كريم باقري هم با آن شوت‌هاي ديدني‌اش حضور دارد، جواد نكونام هم در دقيقه 90 به جمع تيم اضافه مي‌شود و خيلي‌هاي ديگر و البته عادل فردوسي‌پور هم هست و علي پروين كه سرمربي تيم است. بازيكنان هر دو تيم هر چند سني از آنها گذشته و ديگر مانند روزهاي اوجشان نيستند اما چشمه‌هايي از بازي نابشان را به نمايش مي‌گذارند. كارلوس كه سعي دارد نمايشي بازي كند با همان ضربه ايستگاهي معروفش گل اول را مي‌زند، فيگو هم هشت دقيقه بعد با يك شوت ديدني از پشت محوطه جريمه، ستارگان جهان را دو بر صفر جلو مي‌اندازد و پائولتا، گلزن معروف تيم ملي پرتغال هم گل سوم را مي‌زند، آن سو هم ستارگان ايران در چند صحنه نشان مي‌دهند كه هنوز هم با وجود آويختن كفش هايشان جواني‌هايشان را فراموش نكرده‌اند،اگر چه از پس مدافعان سنگين‌وزن تيم ستارگان جهان بر نيامدند.  البته يك بار  ضربه سر هاشمي‌نسب وارد دروازه ويتور بايا دروازه‌بان سابق بارسلونا شد اما داور به خاطر خطا آن را نپذيرفت. سرانجام بازي را ستارگان جهان سه‌بر صفر برنده شدند، مسابقه خيريه‌اي كه به نفع جامعه بيماران ام اس برگزار شد و شب به يادماندني‌اي را در ورزشگاه آزادي ثبت كرد.
ارسال نظرات