امام جمعه شهرستان پارس آباد با بيان اينكه مسوولان بانكها از بانكداري غربي دست بردار نيستند، گفت: بانکداری اسلامی در كشور آنطور كه بايد به معناي واقعي اجرايي نشده است.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۱۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت‌الاسلام سید سعيد رشادي، در خطبه‌های نماز جمعه پارس آباد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به‌ویژه رجایی و باهنر، تصریح کرد: هفته دولت یادآور ایثارگری و اخلاص شهیدان رجایی و باهنر است.

وي با بيان اينكه روز 8 شهریورماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به نام روز ملی مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، افزود: اين روز در جمهوری اسلامی ایران نماد و الگوی خدمت‌رسانی برای همیشه ثبت شد.

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه دولت با وجود شرایط سخت اقتصادی و اعتباری همچنان مصمم به خدمات رسانی به اقصی نقاط کشور است، گفت: این که سالگرد شهادت رجایی و باهنر به نام هفته دولت نام گذاری شده، به این معنا است که مسوولان باید این دو بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

رشادي در ادامه به 12 شهریور سالروز شهادت سردار بزرگ جنوب رئیسعلی دلواری اشاره و با بیان اینکه اين روز به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار نام‌گذاری شده است، تصريح كرد: شهید رئیسعلی دلواری از شخصیت‌های بزرگ و مبارز در تاریخ ایران اسلامی بوده كه به‌عنوان نماد پایداری و اقتدار معروف است و اگر امثال دلواري ها نبود چه بسا سرنوشت كشور جور ديگري رقم مي خورد.

وی همچنين با اشاره به روز بانکداری اسلامی و بدون ربا در سال 62 با انتقاد از تصدی‌گری بانک‌ها خواستار مشخص شدن وضعیت بانک‌ها و برخورد توام با اقتدار بانک مرکزی در خصوص اجرای صحیح و قانونی بانکداری اسلامی شد.

امام جمعه پارس آباد افزود: برای جلوگیری از فساد اقتصادی لازم است طرح بانک‌داری اسلامی بدون ربا در کشور اجرا شود.

وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز با بيان اينكهحمایت از بخش کشاورزی و تولیدات متنوع در شهرستان پارس‌آباد به ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر کمک می‌کند،افزود: به رغم آن که شهرستان پارس‌آباد قطب كشاورزي استان بوده و از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب در بخش‌های توسعه‌ای به ویژه کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن برخوردار است، اما با مشکلات و نارسایی‌های جدی در حوزه بیکاری جوانان روبه‌رو هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم این مشکل اساسی و جدی را به نحوی برطرف کنیم.

رشادي با بيان اينكه با وجود زمين هاي حاصلخيز، امكانات وسيع و منابع خدادادي، اين منطقه مي تواند از ركود خارج شود از مسئولان استانی و كشوري خواست که نگاه ویژه‌ای نسبت به این شهرستان داشته باشند.

خطیب جمعه پارس آباد همچنين از تلاش‌های فرماندار شهرستان پارس آباد و کسانی که در دولت خدمتگزار تدبیر و امید نیتشان خدمت به مردم است تقدیر و تشکر کرد و هفته دولت را به همه کارکنان و کارمندان دولت تبریک گفت.

پیش از خطبه های نماز جمعه، فرماندار شهرستان پارس آباد در سخنانی به مناسبت هفته دولت به تشریح پروژه های شاخص منطقه پرداخت.

ارسال نظرات