امام جمعه بیله سوار:

مشکلات ساماندهی مسافرین آذری، سازماندهی شود

امام جمعه بیله سوار در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت: مشکلات ساماندهی مسافرین آذری در گمرک بیله سوار، هر چه زود ترسازماندهی شود.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۲۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام قیاسی، امام جمعه بیله سوار در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به مشکلات ساماندهی مسافرین آذری در گمرک بیله سوار اشاره کرد و برخورد قاطع مسئولین نظامی و انتظامی با رانندگان متخلف و حذف انها از ادامه فعالیتشان را خواستار شد.

امام جمعه بیله سوار اقدام زشت و ناشایست یکی از رانندگان در مسئله ساماندهی مسافرین آذری را محکوم کرد و از مسئولین شهرستان برخورد قاطع با این راننده متخلف و حذف وی از ادامه فعالیت در این ساماندهی را خواستار شد.

وی گفت: این اقدام زشت فرد متخلف باعث شد در آن طرف مرزها(جمهوری آذربایجان) یک آبروریزی برای کشور به پا شود.

حجت الاسلام قیاسی در خصوص حل مشکلات ساماندهی مسافرین اذری در گمرک بیله سوار به دو راهکار اشاره و اظهار کرد؛ یکی از این راهکارها این است که به هر قیمت ممکن باید پلاک این سواری ها تبدیل به پلاک عمومی شود و راهکار دوم اینکه، مراجع قانونی از جمله پلیس راهاقداماتی همچون اعمال قانونو عدم اعطای مجوز به رانندگانی که خودروی انها پلاک عمومی ندارد انجام دهند تا انتقال مسافران توسط این افراد صورت نگیرد.

وی به حمایت بیشتر مسئولین از شهردار جدید معرفی شده تاکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه بیله سوار به عنوان ویترین و پیشانی نظام جمهوری اسلامی بوده، پس باید هرچه بیشتر و بهتر در زیبا سازی فضای شهری تلاش شود.

حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در تشریح کلمات قصار و حکمت 10 نهج البلاغه گفت: امیرالمومنین در این حکمت می فرمایند در بین مردم طوری زندگی کنید که اگر مرگتان فرا رسید برایتان گریه کنند و اگر زنده ماندید برایتان محبت و خوبی داشته باشند.

وی گفت: متاسفانه بعضی از افراد در جامعه هستند که روش زندگی انها طوری است که مردم از شر انها در امان نیستند لذا باید تلاش کنیم در بین مردم به نحو احسن زندگی کینم تا مردم نیز به ما محبت و احترام کنند.

امام جمعه بیله سوار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: سالروز شهادت این دو بزرگوار در تاریخ کشور به نام روز دولت نامگذاری شده و این بهانه ای است که از تلاش این تلاشگران قدردانی شود.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان در هفته دولت، گفت: باید در زمینه های فرهنگی همچون عفاف و حجاب تلاش بیشتری از سوی مسئولین صورت گیرد.

وی همچنین به سفر استاندار اردبیل در روز سوم شهریور به بیله سوار نکاتی را بیان نمود و افزود: محصولات کشاورزی همچون گندم که بیشترین تولید در استان را داراست نباید به صورت خام، فروخته شود و باید تدابیری در خصوص عدم خام فروشی و تبدیل آن به ثروت به وسیله صنایع تبدیلی اقدامات اساسی صورت گیرد.

حجت الاسلام قیاسی با اشاره به مصوبه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در خصوص نامگذاری بیله سوار، مقرر شد روز سوم شهریور هر سال در تاریخ این شهر به نام بیله سوار معرفی شود.

روز سوم شهریور روزی است که تنی چند از مرزداران غیور ایران در دفاع از حمله وحشیانه روسها در جنگ جهانی در تاریخ 1320 به شهادت رسیدند.

در این نماز جمعه از "سمیه خرمی" وبلاگ نویس بیله سواری که از سوی ستاد اقامه نماز جمعه کشور به عنوان نفر برتر وبلاگ نویسی در رشته نماز شناخته شده بود با اهدای جایزه از سوی دفترامام جمعه بیله سوار تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات