رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، میزان تولید تخم‌مرغ در سال‌جاری را بیش از ۹۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: روند صادرات این محصول به عراق بسیار کند است.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۵۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر نبی‌پور روند صادرات تخم‌مرغ به عراق را بسیار کند اعلام کرد واظهارداشت: طی هفته جاری صادرات تخم‌مرغ به این کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی، دلیل کندی صادرات طی روزهای گذشته را جوسازی خریداران عنوان کرد وگفت: اصرار زیاد صادرکنندگان ایرانی باعث مطرح شدن شایعاتی در میان خریداران شده بود که تولید در ایران بسیار فراوان است و تخم‌مرغ روی دست تولیدکنندگان مانده است، به همین دلیل قیمت این کالا ۵۰ درصد افت کرده بود.

نبی‌پور اضافه کرد: در پی این موضوع، اتحادیه مرکزی مرغ‌داران میهن، میزان صادرات را محدود و کنترل کرد تا شرایط را سامان‌دهی کند.

وی، میانگین صادرات تخم‌مرغ طی این مدت را روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن عنوان کرد و افزود: در یک تا دو روز آینده، روند صادرات عادی می‌شود و میانگین روزانه آن به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن می‌رسد.

نبی‌پور درباره صادرات تخم‌مرغ به افغانستان گفت: این موضوع همچنان در دست پیگیری است و تکلیف آن مشخص نیست.

وی به این پرسش که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال چه میزان تخم‌مرغ از کشور صادر شود، چنین پاسخ داد: اگر ترکیه در این زمینه ورود نکند، که احتمال آن بسیار کم است، ما توان صادرات حدود  ۱۵۰ هزار تن تخم‌مرغ را داریم اما در صورت حضور ترکیه، این رقم به حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تن کاهش پیدا می‌کند.

نبی‌پور، میزان تولید تخم‌مرغ در سال‌جاری را بیش از ۹۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید این محصول به طور قطع بیش از سال گذشته خواهد بود، چراکه جوجه‌ریزی افزایش زیادی داشته است.

به گفته وی، میانگین قیمت یک کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغ‌داری ۲۷۰۰ تومان است.

ارسال نظرات