معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: امسال مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان برای گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۶۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حمیدرضا عراقی، در آئین افتتاح پروژه‌های گازرسانی شهرستان اردبیل اظهار داشت: امسال مبلغ 6 هزار میلیارد تومان برای گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور اختصاص یافته که اختصاص این اعتبارات در این حوزه در 50 سال گذشته بی نظیر بوده و می‌توان از این طریق شاهد اجرای پروژه‌های مختلف در کشور شد.

معاون وزیر نفت از گازرسانی به تمامی روستاهای بالای 20 هزار خانوار تا 3 سال آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر 2.5 میلیون خانوار در کشور از نعمت گاز بهره‌مند نبوده که تلاش و جدیت بر این است تابتوانیم تمامی این خانوارها را تا 3 سال آیند از این نعمت برخوردار کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش و جدیت بر این است تا براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا 3 سال آینده درصد برخورداری از گاز در نقاط شهری را به 95 درصد برسانیم، تصریح کرد: برخورداری 91 درصدی اهالی و ساکنان روستاهای کشور از این نعمت نیز از اولویت برنامه‌ها است.

عراقچی با اشاره به پروژه‌های گازرسانی اجرا شده در هفته دولت بیان کرد: همزمان با هفته دولت یک هزار و 12 روستای کشور از نعمت گاز بهره‌مند شده و عملیات گازرسانی به یک هزار و 852 روستا نیز آغاز شده که امیدواریم با تسریع در عملیات اجرایی این پروژه‌ها شاهد بهره‌برداری از آنها در کمترین زمان ممکن باشیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به رتبه نخست ایران در داشتن ذخائر گازی با 34 تریلیون مترمکعب گاز گفت: باید در مصرف گاز رعایت استانداردها مد نظر بوده و از هدررفت این نعمت طبیعی جلوگیری شود و مردم باید به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به تعرفه‌های گاز در کشور بیان کرد:‌ تعرفه‌های گاز براساس اعلام رتبه‌بندی هواشناسی مناطق کشور مشخص شده و بر این اساس نرخ گاز در استان‌های سردسیر کمتر از سایر استان‌ها بوده که ساکنان این مناطق نباید به دلیل تعرفه پایین صرفه جویی در مصرف گاز را رعایت نکنند.

ارسال نظرات