اتحادیه باستان شناسان عرب اعلام کرد که رژیم غاصب صهیونیستی از زمان اشغال خاک فلسطین تا کنون در قاچاق، چپاول و دزدی آثار باستانی مصر دست داشته وسعی دارد با استفاده از آنها برای خودش یک تاریخ جعلی بسازد.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۶۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دکتر محمد کحلاوی دبیر کل اتحادیه باستان شناسان عرب عنوان کرد که رژیم صهیونیستی از سال 1967 که خاک فلسطین را به اشغال خود آورده­، به غارت و چپاول آثار باستانی مصر عادت کرده است؛ این رژیم که تمدنی ندارد قصد دارد با آثار باستانی مصر برای خودش تاریخی خیالی بسازد.

 دکتر کحلاوی این سخنان را به دنبال اطلاعیه روزنامه عبری معاریف، پیرامون رونمایی آثار باستانی مصری در موزه تل  اویو مطرح کرد. این روزنامه اسرائیلی مدعی شد آثاری که قرار است اول سپتامبر آینده رونمایی شود، از طرف فراعنه مصر به شاهان کنعان یا "فلسطین قدیم" اهدا شده است.

 دکتر کحلاوی تأکید کرد که حتی یک منبع تاریخی هم به هدیه دادن فراعنه به پادشاهان کنعان اشاره نکرده است و این ادعا، بی پایه و اساس است.

وی خواستار مقابله با اینچنین ادعاهایی شد و گفت این شایعات، توهین به آن دسته از اشیای باستانی مصر محسوب می شود که اسرائیل آن ها را غصب کرده است؛ اسرائیل قانونا حق ندارد این آثار را به تملک خود در آورد.


ارسال نظرات