آزادسازی 7 روستا در شمال عراق از چنگال داعش

فرماندهی ائتلاف جهانی مبارزه با داعش روز جمعه اعلام کرد که نیروهای شبه نظامی پیشمرگ در عراق موفق شدند 7 روستا واقع در شمال این کشور را از چنگال داعش ددمنش آزاد کنند.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۷۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ ائتلاف جهانی علیه داعش روز گذشته طی بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ با حمایت هوایی ائتلاف موفق شدند کنترل مساحتی بالغ بر 200 کیلومتر را در دست گیرند. این اراضی در نزدیکی شهر طوز خورماتو واقع در جنوب کرکوک هستند.

 به گفته این بیانیه، جنگنده های ائتلاف جهانی و پهبادهایش در مجموع 25 حمله هوایی در حمایت از نیروهای پیشمرگ انجام دادند و با همکاری یکدیگر توانستند 7 روستا را آزاد کرده و خط مقدم نیروهای کرد را تقویت کنند.

 در هیمن زمینه ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا "سنت‌کام" عنوان کرده که جنگ در دیگر مناطق شاهد تغییر چشمگیری نبوده است. در شهر رمادی که بزرگترین شهر استان الانبار است، نیروهای عراقی همچنان به تلاش خود برای قطع ارتباط داعش با بیرون شهر ادامه می­دهند تا بتوانند همه ورودی های شهر را محاصره نمایند و جنگ همچنان در مراحل دشواری است. 

به گفته همین منبع در منطقه بیجی نیز، که چندین ماه شاهد درگیری های خونین بوده، نیروهای عراقی همچنان مقرهای خود در پالایشگاه این شهر را حفظ کرده اند اما در دیگر مناطق بیجی داعش کمی پیشروی داشته و برای این پیشروی بهای سنگینی پرداخته است. داعش در تأمین منابع مالی خود با فشار بسیار زیادی رو به رو بوده و به سرعت سرکردگان و نیروهای خود را از دست می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار