دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

فقط ۳ درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها به تولید اختصاص‌یافته است

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: درحالی‌که از محل هدفمندی یارانه‌ها ۳۰ درصد به بخش تولید کشور اختصاص دادیم ولی متأسفانه تا به امروز فقط ۳ درصد این اعتبار به بخش تولید تخصیص‌یافته است.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۷۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مصطفی افضلی فرد، در جلسه دیدار وزیر کار با کارگران، کارفرمایان و تعاون گران در استانداری اردبیل اظهار داشت: به‌عنوان مدافعان حقوق مردم و یاری‌رسان دولت برای انجام خدمات بهتر به مردم در مجلس تلاش می‌کنیم و باید توجه شود که بیان مشکلات به معنای نادیده گرفتن فعالیت‌های دولت یازدهم نیست چراکه انتقاد جزء ضرورت‌های یک جامعه در حال پیشرفت است.

وی گفت: مشکلات کارگران باید به‌صورت میدانی در کشور برطرف شود و مطالبه و حق‌وحقوق کارگران باید در این‌گونه جلسات مورد پیگیری قرار بگیرد چراکه تبصره 4 ماده 41 در خصوص قراردادهای کارگری است و دولت باید به امنیت و رضایت شغلی آنان توجه داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید با افرادی که پول و تسهیلات برای سرمایه‌گذاری گرفته ولی عملاً کاری انجام نداده و اشتغال ایجاد نکرده‌اند برخورد جدی داشته باشیم و بانک‌های عامل در تعقیب معوقات بانکی خود باید دنبال کسانی باشند که تسهیلات را اخذ کرده و کاری انجام نداده‌اند که درواقع قانون و دولت را دور زده‌اند.

افضلی فرد تصریح کرد: مجلس همیشه به قانون حمایت از تولید توجه داشته و طبق قانون اگر برای بخش بهداشت و درمان 10 درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها را تخصیص دادیم، برای بخش تولید این تخصیص اعتبار 30 درصد بود که متأسفانه تا به امروز فقط 3 درصد آن تخصیص گرفته است.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از سؤالات و انتقاداتی که به وزیر اقتصاد داریم این است که مصوبه شورای پول و اعتبار برای سود بانک‌ها 24 و 21 درصد است ولی شاهد این هستیم که بانک‌های خصوصی از این مصوبه شورای پول و اعتبار پیروی نمی‌کنند که این موضوع باید بررسی شود.

ارسال نظرات