معاون پارلمانی رییس جمهور ایجاد آرامش در عرصه سیاسی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط دولت دانست و گفت: در حوزه خارجی، دولت با تکیه بر اقتدار و دانش، به دستاوردی بزرگ نایل آمد و به فرموده مقام معظم رهبری "همین که دولت، این مذاکرات طولانی را به پایان برد، پیروزی بود".
کد خبر: ۸۵۶۱۳۷۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام  والمسلمین مجید انصاری، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت که در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر، بهترین اسوه و الگو برای خدمت گزاران نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به تقارن هفته دولت و دهه کرامت، اظهار کرد: هفته دولت، فرصت مناسبی جهت ارائه گزارشی از اقدامات و تصمیمات دولت به مردم شریف میهن اسلامی است، که ولی نعمت و صاحبان اصلی انقلاب اند.

معاون پارلمانی رییس جمهور، انقلاب اسلامی را فرصتی استثنایی خواند و افزود: با وجود مخالفان، شاهد پیروزی کامل انقلاب اسلامی بودیم و استقرار نظام جمهوری اسلامی از نوع معجزاتی بوده که در قرآن ذکر شده است.

حجت الاسلام انصاری، با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه خارجی، طی دو سال گذشته، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم غیور ایران، توانست با حل و فصل مقتدرانه مسأله هسته ای با 6 قدرت جهانی، کشور را از آستانه جنگ برهاند.

وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی طی دو سال گذشته، با اولویت گذاری، خرد جمعی و حمایت های مقام معظم رهبری، تکیه بر متخصصان کشور و حمایت مردم در عرصه های مختلف، توفیقات گسترده ای به‌دست آورد، گفت: برخی از این دستاوردها، اعجاز است.

معاون پارلمانی رییس جمهور، پرهیز از تندروی، خشنونت و تلاش برای ایجاد همدلی و وفاق میان مردم و  گروه های سیاسی، با شعار اعتدال را از مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه مسایل اجتماعی و سیاسی عنوان کرد.

حجت الاسلام انصاری، ایجاد آرامش در عرصه سیاسی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط دولت دانست و گفت: در حوزه خارجی، دولت با تکیه بر اقتدار و دانش، به دستاوردی بزرگ نایل آمد و به فرموده مقام معظم رهبری "همین که دولت، این مذاکرات طولانی را به پایان برد، پیروزی بود".

وی ارتقای فضای کسب و کار و کاهش تورم را از توفیقات دولت دانست و یادآور شد: طی دو سال اخیر، تورم بالای 40 درصدی به کمتر از 14 درصد رسیده و کشور از رکود خارج شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور، با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز گام های خوبی برداشته شد، گفت: در حوزه مسایل زیربنایی، رفع موانع تولید و ایجاد رونق نیز اقدامات موثری انجام شده، به طوری‌ که رشد اقتصادی تهدیدکننده منفی 6.7 درصدی سال 90 و 91، به مثبت 3 درصد رسیده است.

حجت الاسلام انصاری، با اشاره به اینکه امروز، رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی منزوی شده است، اضافه کرد: این انزوای اسرائیل، به واسطه دیپلماسی مقتدر ما، رخ داده است.

وی ادامه داد: در عرصه کشاورزی، طی دو سال گذشته، علی رغم مشکلات موجود، حمایت از تولیدات داخل و کاهش واردات، به خصوص در محصولات اساسی نظیر مرغ و تخم مرغ، کاملا مشهود بوده است و این امر در راستای امنیت غذایی که رهبری تاکید داشتند، حاصل شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در کنار اقدامات زیرساختی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و در کنار همه اقدامات دولت، رییس جمهور، به عنوان یک حقوقدان برجسته، توانست منطق حقوقی را بر رفتار دولت حاکم کند و تصمیمات، در چارچوب قانون اخذ شود.

حجت الاسلام انصاری، با اشاره به تاکیدات رهبری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: هموارسازی راه اقتصاد مقاومتی، در حال تصویب است.

وی با بیان اینکه تنشی میان قوا وجود ندارد، گفت: با تدبیر رهبری و رییس جمهور، فرصتی از کشور گرفته نمی شود و تمام امکانات، در جهت توسعه کشور و دست یافتن به جایگاه برتر، در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام انصاری، گیلان را یکی از استان های مهم کشور عنوان کرد و گفت: گیلان، پیش از روی کارآمدن دولت، رتبه دوم بیکاری را داشت؛ اما با اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال، این استان هم اکنون رتبه شانزدهم بیکاری را در کشور دارد.

وی در پایان، بر همدلی و همزبانی تاکید کرد و گفت: در پایان امسال، با تکیه بر همدلی و همزبانی، انتخاباتی درخور نام انقلاب برگزار خواهیم کرد تا موجب تحکیم نظام و ناامیدی دشمنان شویم.

ارسال نظرات