مدیرکل تعاون اردبیل:

آمار بیکاری در اردبیل کاهش یافته است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در سال ۹۲ آمار بیکاری در استان اردبیل ۱۲.۳ درصد بود که این آمار در سال گذشته به ۱۱.۳ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۸۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین منوری، در دیدار با کارگران، کارفرمایان و تعاون گران در اردبیل اظهار داشت: در حوزه رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کارفرما و همچنین صیانت از نیروی کار علی‌رغم اینکه مشکلات این حوزه تا حدودی کاهش داشته است، ولی همچنان بحث قراردادها و عدم پرداخت به‌موقع مطالبات کارگران از چالش‌های مهم این حوزه است.

وی گفت: علی‌رغم وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در استان اردبیل در حوزه سرمایه‌گذاری به دلیل بالا بودن نرخ تسهیلات اعطاشده به سرمایه‌گذاران و همچنین عدم ابلاغ به‌موقع تسهیلات به واحدهای تولیدی متأسفانه در طول سال با مشکلاتی در رابطه با بیکاری کارگران مواجه می‌شویم که نیازمند توجه مسئولان به این موضوع هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: خوشبختانه در سال گذشته با کاهش آمار بیکاری مواجه بودیم به‌طوری‌که در سال 90 آمار بیکاری استان 14.6 درصد، در سال 91 ، 13.2 درصد، در سال 92 ، 12.3 درصد و در سال 93 نیز به 11.3 کاهش یافت ولی به دلیل وجود تعداد زیاد افراد بیکار در استان این کاهش بیکاری بسیار ناچیز بوده و دردی را دوا نکرده است.

منوری بابیان اینکه وجود بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی یکی از چالش‌های مهم در استان اردبیل است، تصریح کرد: متأسفانه نبود مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان اردبیل باعث به وجود آمدن مشکلاتی در حوزه اشتغال شده است چراکه اگر سرمایه‌گذاری نباشد، اشتغال نیز وجود نخواهد داشت.

بهروز پور سلیمان نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز در ادامه اظهار داشت: استان اردبیل دچار اثرات رکود و تورم شده است و ظرفیت‌های فعال در استان اردبیل 30 الی 40 درصد واحدهای تولیدی را شامل می‌شود.

وی گفت: متأسفانه استان‌های درحال‌توسعه از صنعت خوبی برخوردار نیستند و در سال گذشته خشک‌سالی و سرمازدگی خسارات زیادی به کشاورزی و باغات استان اردبیل به وجود آورده است و انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

ارسال نظرات