رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با ۱۵۰ وزارتخانه، دستگاه‌های دولتی و خصوصی، اتحادیه و تعاونی‌ها تفاهم‌نامه و قرارداد آموزشی امضاء کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۱۴۲۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کوروش پرند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متولی آموزش‌های کوتاه‌مدت در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی است و سالانه بیش از 2 میلیون نفر در این حوزه‌ها به روستائیان، کشاورزان، زنان خانه‌دار و بیکاران و یا کسانی که کار دارند و برای بالا بردن بهره‌وری به سازمان مراجع می‌کنند، آموزش ارائه می‌شود.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با 150 وزارتخانه، دستگاه‌های دولتی و خصوصی، اتحادیه و تعاونی‌ها تفاهم‌نامه و قرارداد امضاء کرده است که برای ارتقاء و بهره‌وری نیرو‌های آنها آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

پرند بیان کرد: از برنامه‌های بلندمدت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها بوده چرا که پدیده سکونت‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی شهرها از همین جا اتفاق می‌افتد و ما باید رفاه اجتماعی را در روستاها بالا ببریم و آن چیزی که برای سازمان ما مهم است بحث توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد ارائه مهارت‌ مرتبط با تحصیلات دانشگاهی برای فارغ‌التحصیلان بیکار گفت: در حال حاضر 4 میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور وجود دارند که یکی از مهمترین مشکلات آنان هرم دانشجویی کشور است، یعنی 66 درصد در حوزه کارشناسی و کمتر از 23 درصد در حوزه کاردانی هستند که به ازای هر یک کاردان، 3 کارشناس حضور دارند که این نسبت باید برعکس باشد.

وی تصریح کرد: این کارشناسان نمی‌توانند وارد بازار کار شوند چرا که فضای کار کشور در حوزه صنعت و کشاورزی‌های ‌تک نیست که این افراد را به خود جذب کنند و در این زمینه کشاورزان ما اغلب افرادی هستند که به صورت سنتی کار می‌کنند.

پرند با اشاره به اینکه کارشناسان فارغ‌التحصیل مهارت‌های لازم را برای حضور در بازار کار ندارند، گفت: از 2 هزار و 157 رشته و گرایش که شناسایی شده، 21 رشته و گرایش 1.5 میلیون دانشجو را به خود جذب کرده است، یعنی رشته‌های دانشگاهی متناسب با بازار کار کشور نیست.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: بر اساس طرحی به نام توانمندسازی و ارائه آموزش‌ مهارتی برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان با تاکید بر اشتغال پایدار که توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تهیه شده است، در شورای عالی اشتغال مصوب شده در این حوزه اقدامات اساسی انجام می‌شود.

ارسال نظرات