فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: مهم‌ترین راه توسعه شهرستان مشگین‌شهر جلب سرمایه‌گذاران بوده و تمام تلاش مسئولان مشگین‌شهر فراهم آوردن زمینه ورود سرمایه‌گذاران به این شهرستان است.
کد خبر: ۸۵۶۱۴۷۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم امامی، در گرامیداشت هفته دولت در جمع مردم مشگین‌شهر اظهار داشت: اقدامات بسیار اساسی از استقرار دولت یازدهم تا کنون در شهرستان مشگین شهر در عرصه های مختلف انجام شده که این تحولات در بخش توسعه گردشگری با افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه خروجی بسیار مثبتی برای بهبود معیشتی مردم شهرستان و معرفی قابلیت های تاریخی و طبیعی مشگین شهر داشت.

وی افزود: بازتاب افتتاح پل معلق در رسانه ها سبب معرفی این شهرستان در سراسر کشور و به دنبال آن استقبال بی سابقه گردشگران از این پل تاثیر بسیار خوبی بر رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال جوانان این شهرستان داشته است.

امامی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در راستای توسعه شهرستان زمینه ورود برای فعالیت سرمایه گذاران را در شهرستان مشگین شهر فراهم کنیم که هم اکنون 20 سرمایه گذار برای فعالیت در این شهرستان اعلام آمادگی کردند و تنها راه خروج شهرستان از رکود اقتصادی سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه های مختلف است.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: در هفته دولت با ارائه عملکرد مطلوب سال گذشته، 69 پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی با اعتبار بالغ بر24 میلیارد تومان در حوزه های مختلف و سراسر شهرستان افتتاح و اجرایی شد که مهم ترین آنها در بخش های آبرسانی، گازرسانی، روکش آسفالت و ساماندهی راه های روستایی و در حوزه بهداشت و درمان افتتاح اورژانس تخصصی بیمارستان ولیعصر مشگین شهر بود.

وی با اشاره به عملکرد دولت در سال 93 گفت: خوشبختانه اقدامات عمرانی کلانی در سطح شهرستان انجام شده که از مهم ترین آن می توان به بزرگترین پروژه راهسازی در محور مشگین شهر-اردبیل اشاره کرد که با 27 میلیارد تومان اعتبار15 کیلومتر از بزرگراه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و پنج کیلومتر بعدی این بزرگراه نیز تا شهر فرخ آباد در اواخر شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

امامی اظهار کرد: در ادامه چهار بانده کردن این مسیر 43 کیلومتر از این بزرگراه با عقد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا با اعتبار120 میلیارد تومان در حال انجام است که جزو بزرگترین پروژه های استانی محسوب می شود و اهمیت این موضوع از آنجا بوده که کل بودجه عمرانی استان اردبیل در سال 93 به مبلغ 90 میلیارد تومان بود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: ساماندهی راه 11 روستا و روکش کردن و آسفالت خیابان های داخل شهر و تعریض مسیر گردشگری قینرجه از اقدامات مهمی است که برای رفاه حال مردم و گردشگران در حال انجام است که اعتبار 40 میلیارد تومان در حوزه راه های این شهرستان تا کنون هزینه شده است.

وی بیان کرد: در حوزه گازرسانی در سال گذشته 62 روستا پیمان سپاری گاز انجام شده وگازرسانی 22 روستا نیز در هفته دولت افتتاح شد تا از نعمت گاز بهره مند باشند و احداث سدهای معیشتی و اصلاح کانال کشاورزی و نصب سامانه تگرگ‌زدایی با صرف 10 میلیارد تومان اعتبار از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

امامی با اشاره به سفر وزرا و معاون رئیس جمهوری به این شهرستان افزود: نتایج این سفرها بسیار مثبت بود که به دنبال سفر مقامات، اعتبارات خوبی جذب شد که 65 میلیارد تومان در اختیار زارعان و کشاورزان قرار گرفت و استمهال وام های سه ساله کشاورزان نیز از خروجی سفر مقامات بود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: تبدیل شهریئری به سایت موزه، ساماندهی بقعه شیخ حیدر و کلنگ‌زنی محور مشگین شهر-اهر به عنوان پیشانی ورود به این شهرستان و تامین اعتبار آن از ردیف اعتبارات بودجه ای از دیگر نتایج سفر مقامات ارشد کشوری در سال 93 به شهرستان مشگین شهر بود.

وی اظهار کرد: عقد قرارداد با شرکت میتکو به ارزش 50 میلیارد تومان، راه اندازی نیروگاه ژئوترمال و تولید برق ازانرژی های تجدید پذیر و ایجاد شهرک سلامت در کنار آن و تولید برق 5.5 مگاواتی با اسقرار پیمانکار بر سر چاه ها از اقدامات مهم سال گذشته بود که در آینده ای نزدیک با بهره مندی از استخراج معدن شهرستان و تولید برق 50 مگاواتی و وارد کردن آن به مدار کشور شاهد توسعه و ایجاد اشتغال پایدار برای مردم این شهرستان می شویم و خروجی مثبت آن رفع محرومیت از چهره این منطقه است.


ارسال نظرات