سودهای کاذب که از طریق واردات کالاهای مشابه داخل ایجاد می شود رونق دهی جریان رانت است که بر تولید خسارات هنگفت غیر قابل برگشت ایجاد می کند.
کد خبر: ۸۵۶۱۴۸۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
محمد فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:باید در حوزه اقتصادی کشور اهمیت کسب و کار را حاکمیت بدانیم و مدیران از طریق طراحی و تدوین برنامه در تمام ارگان های اجرایی به رونق دهی فضای کسب و کار بیاندیشند. دولت نیز در این راستا باید همتی مضاعف داشته باشد و نقشی مدیریتی حمایتی برنامه ای نظارتی داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران طی سال های گذشته، افزود: با توجه به نوع مدیریت اقتصاد کشور در سال های اخیر آسیب هایی دربخش  تولید و صنعت گریبان‌گیرمان شده است که  منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی و یا فعالیت با حداقل ظرفیت کار شده است لذا کشور را از بعد وارد کنندگی تغییر موضع دهیم و به مصرف گرایی داخلی از طریق تولید داخلی تبدیل سازیم؛ توسعه پایدار برنامه ای هدفمند در زمینه اقتصاد می خواهد تا آسیب کمتری به کشور وارد شود.

فیروزی تصریح کرد: سودهای کاذب که از طریق واردات کالاهای مشابه داخل  ایجاد می شود جریان رانت را رونق می دهد که بر تولید خسارات هنگفت می زند که غیر قابل برگشت است.


ارسال نظرات