گفتگوی بسیج با رضا سراج
کد خبر: ۸۵۶۱۵۰۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
رضا سراج کرشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص هشدارهای مقام معظم رهبری برای انسداد راه نفوذ دشمن بعد از مذاکرات هسته ای گفت: به نظر من مهمترین راه نفوذ دشمن به داخل ایران بعد از مذاکرات از طریف ظرفیت انسانی و جذب نخبگان است.
وی با اشاره به اینکه دشمن برای پیشبر اهداف خود درصدد القای یک گفتمان است که از سوی برخی عوامل داخلی نیز پیگیری و تقویت می شود افزود: آمریکایی ها معمولا برای نفوذ ذر کشورها دکترین های توسعه و اصلاح را مطرح می کنند که به تدریج این راهبردها به یک گفتمان عمومی تبدیل شده و راه سلطه را هموار می سازد.
این کارشناس مسایل سیاسی با تاکید بر اینکه حوزه های رسانه ای را نیز می توان یکی از راه های نفوذ دشمن قلمداد کرد ادامه داد، وقتی رسانه ، گفتمان و نخبگان در کنار هم قرار گیرند آنگاه ظرفیت عظیمی برای تغییر و تحول به وجود می آید.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با هر کدام از این منافذ باید راهکار متناسب را انتخاب کنیم ادامه داد: ضرورت دارد تا نهادهای امنیتی ، جامعه دانشگاهی و بدنه رسانه ای مومن و متعهد به آرمان های انقلاب در هر بخش ضمن رصد آخرین تحولات مانع از موفقیت دشمن گردند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات