رئیس جهاد کشاورزی اردبیل/

الگوی کشت مناسب برای ۶ شهرستان اردبیل تعریف شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر الگوی کشت مناسب برای ۶ شهرستان استان اردبیل تعریف شده تا کشت محصولات سودآور را شاهد باشیم.
کد خبر: ۸۵۶۱۵۳۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی، در جلسه پرسش و پاسخ با اقشار مختلف مردم شهرستان نمین اظهار داشت: در کل کشور کمبود آب کشاورزی یک چالش اصلی برای حوزه کشاورزی است که دولت برای تولید، تأمین و انتقال این آب به زمین‌های کشاورزی با مشکل مواجه است.

وی گفت:‌ سال گذشته 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در شهرستان نمین برای آب کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است که در حال حاضر مطالعات آبیاری تحت فشار در 4 روستای شهرستان نمین انجام شده که در 3 فاز،‌ 3200 هکتار از اراضی این شهرستان به آبیاری تحت فشار مجهز می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: دولت برای امسال در حدود 1000 میلیارد تومان برای تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری قطره‌ای و تحت فشار اختصاص داده است که اگر کشاورزی بخواهد زمین خود را به آبیاری نوین مجهز کند 85 درصد مبلغ مورد نیاز را دولت به صورت بلاعوض پرداخت کرده و فقط 15 درصد سهم کشاورز است.

سروی تصریح کرد: در رابطه با افزایش ظرفیت سد سربند سال گذشته در حدود 700 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است که امسال نیز ادامه دارد و با پایان این سد روستاهای پایاب آن نیز از آب بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: توجه به حوزه گیاهان داروئی از اولویت‌های جهاد کشاورزی اردبیل است که باید به کشت محصولات مفید در استان توجه شود که در حال حاضر الگوی کشت مناسب برای 6 شهرستان استان اردبیل تعریف شده تا کشت محصولاتی سودآور را شاهد باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار