خبرهای داغ:
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر از شیوع بیماری کرونا در شهر ریاض عربستان خبر داد و گفت: خوشبختانه زائران ایرانی به این شهر سفری ندارند.
کد خبر: ۸۵۶۱۶۶۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

به گزارش بسیج، دکتر محمدمهدی گویا در نشست خبری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به مناسبت هفته دولت در باره آخرین وضعیت اپیدمی و بیماری کرونا در عربستان اظهار کرد: تاکنون طبق آخرین آمارها بیماری کرونا در شهر ریاض عربستان وجود دارد و گزارش‌هایی نیز از این بیماری و در مواردی معدود در شهرهای جده، مکه و مدینه اعلام شده است. 

 وی ادامه داد:‌ هم اکنون نیز وضعیت بیماری کرونا در شهر ریاض شیوع دارد ولی خوشبختانه زائران ایرانی به این شهر مسافرتی ندارند. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر عنوان کرد: با این وجود ایران و عربستان برای هر نوع خدمتی آمادگی لازم را دارند و این خدمات از زمان اعزام از فرودگاه‌های ایران تا زمان بازگشت حجاج صورت می‌پذیرد. 

گویا با بیان اینکه بیماری کرونا یک بیماری بسیار موضعی است گفت: سال گذشته 6 مورد در استان کرمان مبتلا به کرونا شده بودند که از طریق عفونت‌های بیمارستانی این بیماری منتقل شده بود ولی بلافاصله تحت کنترل قرار گرفت. تیمی از سازمان بهداشت جهانی به ایران آمد و با ارزیابی که داشتند اقدامات ایران را تایید کردند و پیشنهادهایی را برای تقویت عملکرد ارائه کردند. 

وی با بیان اینکه این بیماری کرونا از سال 2012 در عربستان سعودی شایعه شده است و تا سال 2015 نیز گزارشاتی مبنی بر همه‌گیری این بیماری وجود داشت به طوری که یک مورد در کره جنوبی نیز به ثبت رسید، افزود: هم اکنون نیز در عربستان نیز یک همه‌گری نسبتا چشمگیری در شهر ریاض وجود دارد و متاسفانه اکثر کسانی که به این بیماری مبتلا شدند نیز در بیمارستان گرفتار این بیماری شده‌اند. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در خاتمه خاطرنشان کرد: اطلاعات همه‌گیری این بیماری بسیار نقص دارد ولی آن چیزی که مسلم و نقطه روشنی از این بیماری است درباره منشاء این بیماری بوده که براثر شترهای آلوده و مصرف لبنیات آن باعث انتقال بیماری می‌شود و در گام بعد انتقال این بیماری از یک فرد بیمار به فرد دیگری نیز صورت می‌پذیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها