شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز روز گذشته تهران-بغداد این ایرلاین بابت تأخیر به وجود آمده، اعلام کرد این تأخیر به دلیل بروز نقص فنی برای هواپیما و اختصاص هواپیمای جایگزین رخ داد.
کد خبر: ۸۵۶۱۶۷۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

‌به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از انتشار خبر‌ «تأخیر 6 ساعته پرواز تهران-بغداد»  ، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی در این‌باره ارائه داد.

در این توضیحات آمده است: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن عذر خواهی از مسافران پرواز 3421 این شرکت هواپیمایی‌ به مقصد بغداد به اطلاع می‌رساند این پرواز طبق برنامه قرار بود با هواپیمای ایرباس انجام شود که در بررسی هواپیما توسط خلبان مشخص شد هواپیمای مذکور دارای نقص فنی است.

در ادامه این توضیحات ایران‌ایر آمده است: ‌پس از بروز این نقص فنی، ‌همکاران فنی برای رفع مشکل در محل حضور یافتند که با وجود تلاش بسیار برای آماده کردن هواپیما و طولانی شدن زمان رفع نقص، هواپیمای دیگری برای پرواز مذکور در نظر گرفته شد.

با توجه به اینکه تغییر تایپ (نوع‌) هواپیما نیازمند تغییر کروی پروازی (گروه پروازی) است بنابراین ‌‌پرواز نسبت به زمان اعلام شده قبلی، با 4 ساعت 55 دقیقه تأخیر فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه بغداد ترک کرد.

در پایان توضیحات روابط عمومی ایران‌ایر آمده است: ‌در تیتر خبر فارس اشاره شده است که هواپیمای مذکور برای انجام پرواز حج تمتع اعزام شد‌ که این مطلب با توجه به وجود مستندات صحیح نیست.

ارسال نظرات