دبیر ستاد بازسازی نمایش غدیر خم گفت: نمایش واقعه غدیر خم همزمان با روز عید غدیر,10 مهرماه در 132 نقطه کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۶۱۸۲۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، فیض الله محمدزاده  گفت: نمایش واقعه غدیر برای اولین بار در سال 1389 در مجاورت کوه خضر نبی در قم و استقبال پرشور مردم برگزار شد. این برنامه در سال 90 در 73 نقطه و با چاپ دو عنوان کتاب همراه بود و در سال 91 در 83 نقطه از کشورمان برگزار شد و در سال 92 نیز با استقبال بیشتر علاقمندان به 122 شهرستان کشورمان توسعه یافته است.
 
دبیر ستاد بازسازی نمایش غدیر خم با بیان اینکه عید غدیرخم فرصت مناسبی برای تجدید پیمان با آرمان های پیامبر اکرم(ص) است، اظهار داشت: عید غدیر به دلیل ویژگی های بسیار زیاد و اهمیتی که دارد، تنهای عیدی است که از سوی رسول اکرم(ص) به عید اکبر نامگذاری شده است؛  لذا عید بزرگ را باید بزرگ شمرد.
 
وی با بیان اینکه برگزاری نمایش بازسازی غدیر در سطح کشور، برکات زیادی را به همراه داشته است، افزود: امسال نیز در روز غدیر غدیر خم شاهد اجرای برنامه میدانی و اثر گذار خطبه خوانی غدیر خم به صورت یک نمایش هنری در شهرهای کشور ایران اسلامی خواهیم بود که 132 شهر اعلام آمادگی کرده اند و به فضل الهی دستاوردهای خوبی را به دنبال خواهد داشت.
 
محمدزاده با دعوت از رسانه ها برای انعکاس بازسازی بزرگ ترین نمایش میدانی که توسط بسیجیان برگزار می شود، گفت: از همه رسانه‌ها دعوت می‌کنیم که در این برنامه معنوی که در روز عید غدیرخم در سطح کشور برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند و بار دیگر تجدید میثاق شیعیان با آرمان‌های بزرگ پیامبراکرم(ص) را در سطح جهانی منعکس کنند.
 
وی افزود: اگر تا به امروز توجه بیشتری به واقعه غدیر می کردیم، تردید نکنید که به همه اهداف عالیه ای که پیامبر اکرم (ص) داشتند می رسیدیم. باید بپذیریم که تا به امروز نسبت به این واقعه عظیم تاریخی کم توجه بوده ایم؛ در حالی که عید غدیر، عید اکبر و عید آل محمد(ص) و ارزشمندترین و والاترین اعیاد اسلام است. رسول اکرم(ص) فرموده اند: با فضلیت ترین اعیاد در امت من روز غدیر است چرا که خدا در این روز پر فضیلت به من دستور داد تا برادرم علی (ع) را به رهبری راستین امت خویش قرار دهم. وحدت میان شیعه و سنی و پیروی از ولایت فقیه و... جزء موضوعات نمایش بازسازی غدیرخم است که ابعاد بیشتر آن به زودی منتشر می‌شود.
 
دبیر ستاد بازسازی نمایش غدیر خم گفت: این نمایش با هدف تبیین و روشنگری مخاطبین و یکنواختی متن و اجرای برنامه در کل کشور برای جلوگیری از تحریف برگزار می شود.

انتهای پیام/ ف
ارسال نظرات