استاندار اردبیل گفت: از برگزاری همایش‌های ورزشی در سطح استان اردبیل حمایت‌های لازم انجام می‌شود چرا که حمایت از چنین برنامه‌هایی سبب افزایش شور و نشاط در جامعه و کاستن از بسیاری از مشکلات شهری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۱۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش ، در همایش بزرگ دوچرخه‌سواری همگانی در اردبیل اظهار داشت: برگزاری همایش‌های جمعی نظیر دوچرخه‌سواری مزیت‌های عمده‌ای دارد که نشاط‌آفرینی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان از مزایای این امر به شمار می‌رود.

وی با قدردانی از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل و شورای شهر گفت: چنین همایش‌هایی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ ایده‌آل استفاده روزانه از دوچرخه در رفت و آمدهای درون‌شهری می‌شود که این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات شهری از جمله معضل ترافیک را که امروزه به یکی از چالش‌های جوامع شهری تبدیل شده است را کاهش دهد.

استاندار اردبیل با اشاره به شرایط مناسب شهر اردبیل برای استفاده از دوچرخه در عبور و مرور تصریح کرد: گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه در شهری نظیر اردبیل که با داشتن سطحی هموار قابلیت اجرایی کردن چنین شیوه‌ای را دارد، می‌تواند بهترین گزینه برای کاستن از بار روزافزون ترافیک شهر باشد.

خدابخش بیان کرد: در کنار کاستن از بار ترافیک این امر با کمک به کاهش آلودگی هوا و افزایش تحرک بدنی در بین شهروندان، قادر خواهد بود تا شاخص‌های سلامت عمومی ساکنان شهر اردبیل را ارتقای بخشد که باید تلاش و جدیت مسئولان مربوطه بر افزایش و ارتقای استفاده مردم از این وسیله با توجه به مزیت‌های بالای ان باشد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در راستای ترویج چنین حرکت‌ها و برنامه‌های در استان اردبیل حمایت‌های لازم انجام می‌شود چرا که حمایت از چنین برنامه‌هایی سبب افزایش شور و نشاط در جامعه و کاستن از بسیاری از مشکلات شهری می‌شود.

ارسال نظرات