برگزاری مراسم بهره برداری از طرح انتقال آب به بهاباد

مراسم بهره برداری از طرح انتقال آب به شهرستان بهاباد با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد، نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی و ... برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۱۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهاباد: مراسم بهره برداری از طرح انتقال آب به شهرستان بهاباد با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد، نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، امام جمعه، فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، بخشداران مرکزی و آسفیچ، معتمدین محلی و مسئولان شهرستان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاباد برگزار شد.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور:

ساخت مجتمع های آبرسانی روستایی در دستور کار مجموعه وزارت نیرو قرار گرفته است و شهرستان بهاباد هم بهره مند خواهد شد.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با گرامیداست یاد و خاطره شهدای دولت با بیان اینکه آب آشامیدنی سالم جزو ضروری ترین خدماتی است که برای مردم انجام می شود گفت: این وظیفه حیاتی بر عهده کسانی است که در مجموعه شرکت های آب و فاضلاب شبانه روز کار می کند و این خدمات حیاتی را بی منت در اختیار مردم قرار دهند.

"حمیدرضا جانباز" با اشاره به اجرای باکیفیت این پروژه نسبت به دیگر پروژه های کشور گفت: کیفیت کار در این پروژه لحاظ شده است و این اتفاق خوبی است؛ کیفیت کار در پمپاژ در مخازن و جنس لوله از گرانترین لوله های موجب در کشور برای این منظور استفاده شده است.  

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات و چالش های کشور بحث آب است گفت: 500 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به امر آبرسانی روستاهای کشور اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: ساخت تعدادی از مجتمع های آبرسانی روستایی در دستور کار مجموعه وزارت نیرو قرار گرفته است و حدود 5/7 میلیون نفر از هموتنان عزیز در روستاها در قالب مجتمع آبرسانی روستایی تحت پوشش این خدمات قرار خواهند گرفت و این شهرستان هم بهره مند خواهد شد.

وی گفت: در نظر داریم از طریق بخش خصوصی با توسعه ایستگاههای برداشت، سامانه ای در اخیتار مردم این شهرستان قرار گیرد تا حتی در مواقع کم آبی، این اطمینان را داشته باشیم آب با کیفیت مطلوب به دست همه عزیزان خواهد رسید.

مشاور وزیر نیرو ضمن تشکر از پیگیری مجدانه همه مسئولین استان و شهرستان و صبر و نجابت همه مردم شریف این شهرستان با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: انتظار بنده این است که این آبی که با زحمت و صرف هزینه های بسیار زیاد چندین بار پمپاژ می شود تا به این شهرستان برسد و قیمت تمام شده این آب بسیار بالا می باشد؛ رعایت صرفه جویی مهم است و باید به شیوه ای عمل کنیم که در اختیار همه قرار بگیرد.

معاون منابع انسانی استاندار هم با بیان اینکه حامل پیام وزیر نیرو و استاندار هستم گفت: وزیر نیرو بنا داشتند خدمت دوستان باشند که به جهت برنامه ایی که در مرکز استان و شهرستان های همجوار داشتند جناب آقای مهندس جانباز به عنوان نماینده ایشان خدمت مردم بهاباد رسیدند.

"احمد ترحمی" ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت چادرملو جهت کمک به آب رسانی شهرستان بهاباد گفت: اقدامات لازم جهت انتقال گاز به شهرستان بهاباد انجام شده است و در چند ماه آینده عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد و انشاا... تا پایان سال آینده قسمت اعظم کار انجام می شود و مردم بهاباد از نعمت گاز هم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان:

میزان آب اختصاص یافته به شهرستان بهاباد 30 لیتر است

ایستگاه های برداشت آب خالص انتقالی در چند نقطه از شهرستان بهاباد نصب می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد استان با تشکر از همه کسانی که کمک کردند تا این طرح با کیفیت بسیار بسیار خوب به نتیجه برسد گفت: شرایط خاص کشور باعث شد این طرح که پیش بینی می شد ظرف 2/5 سال به نتیجه برسد حدود 4 سال به طول انجامید.

"علی اسلامی" گفت: وضعیت آب شرب شهرستان بهاباد از نظر کیفیت، پایین ترین کیفیت را در استان دارد و ما همیشه تلاشمان این بوده است که این آب را به شهر بهاباد برسد.

وی افزود: میزان آبی که به شهرستان بهاباد خواهد رسید 30 لیتر است و طراحی خط برای حدود 60 لیتر است که اگر این اتفاق بیفتد تا 2 برابر میزان فعلی می توانیم آب به بهاباد برسانیم و آب با کیفیت فوق العاده به مردم خواهد رسید.

مدیرعامل آبفای استان در رابطه با ایستگاه برداشت در شهرستان گفت: در حد 2 الی 3 ایستگاه برداشت که با آب خالص انتقالی تغذیه بشود برقرار می کنیم و سعی می کنیم تا تابستان سال آینده این کار انجام شود.

فرماندار بهاباد:

کیفیت آب در روستاهای شهرستان نامطلوب است

 102 روستا داریم که 40 درصد آب آشامیدنی آنها کیفیت ندارد و 60 درصد دیگر هم اصلاً لوله کشی آب ندارند.

فرماندار بهاباد ضمن خیرمقدم به مشاور وزیر نیرو، معاون منابع انسانی استاندار، مدیرعامل آبفای استان و نماینده بهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از انقلاب کارهای بزرگی انجام شده است امّا به علت برداشت زیادی که از سفره شهرستان انجام می گیرد براساس آمار آب منطقه ای بین 1800 تا 200 لیتر از سفره شهرستان برداشت می شود.

"عباس اقبال" خواستار افزایش سهمیه آب انتقالی به شهرستان شد تا کیفیت آب به حد مطلوبی برسد و مردم نیازی نداشته باشند از دستگاه های تصفیه منازل و شهر استفاده کنند.

وی همچنین خواستار نصب چند شیر برداشت آب در محله های مختلف بهاباد شد و افزود: علیرغم اینکه آب به شهرستان بهاباد آمده است امّا مردم هنوز مجبور هستند از تصفیه استفاده کنند.

اقبال، با اظهار تأسف از کیفیت نامطلوب آب در روستاهای شهرستان گفت: با بهره برداری از این خط انتقال آب در مرکز شهرستان و 10 روستا که در منطقه جلگه است بحث آب شرب تا حد زیادی حل شده است؛ اما 102 روستا داریم که 40 درصد آب آشامیدنی آنها کیفیت ندارد و 60 درصد دیگر هم اصلاً لوله کشی آب ندارند.

وی بر احداث و تجهیز حداقل 3 مجتمع آبرسانی روستایی تأکید کرد و گفت: چاههای مورد نیاز حفر و حدود 4 کیلومتر از خط انتقال مجتمع تنگل بهدان، فودیج و همیجان انجام شده است.

فرماندار بهاباد با اشاره به اهمیت بحث آب در شهرستان بهاباد گفت: 15 میلیارد ریال از 25 میلیارد ریال اعتبار ماده 180 در سال 93  را برای آب روستاها گذاشتیم تا این مشکل را تا حدودی بتوانیم حل کنیم.  

وی با تأکید بر نیاز مبرم بخش آسفیچ به مجتمع آبرسانی گفت: بخشی از روستاها اصلاً آب ندارند و آنهایی که دارند با کمبود آب مواجه هستند؛ بطوری که آب را جیره بندی و روزی 2 ساعت آب برداشت می کنند و بعضی ها را با تانکر تأمین می کنیم.

نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی:

با مهاجرت مردم از شهرستان، ارزش شهرستان است که از این شهرستان می رود

نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی هم خواستار افزایش سهمیه آب انتقالی به شهرستان بهاباد، اجرای طرح فاضلاب شهرستان و پرداخت هزینه ساخت مجتمع آبرسانی روستایی شد و گفت: روستاهای بهاباد هیچ مشکلی جز آب ندارند و با ساخت مجتمع آبرسانی، روستاهای ما از این وضعیت سخت خارج می شوند و انشاا... این یادبود از دولت تدبیر و امید برای قرن ها ماندکار خواهد شد.

حجت الاسلام "دخیل عباس زارع زاده" با بیان اینکه صنعت به برکت آب توانسته است جان بگیرد گفت: کشاورزی در بهاباد به صورت سنتی انجام می شود و هیچگونه اشتغال الزام کننده ای وجود ندارد و اکثراً مجبور به کوچ و مهاجرت هستند که با این مهاجرت، ارزش شهرستان است که از این شهرستان می رود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار