رئیس جهاد کشاورزی اردبیل/

رتبه کشوری اردبیل در تولید گندم به ۴ ارتقا یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای نخستین بار رتبه استان اردبیل در تولید محصول استراتژیک گندم از ۱۱ به ۴ کشوری ارتقاء یافت.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۱۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی ، در گرامیداشت هفته دولت در جمع کارکنان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار داشت: امسال با تلاش‌های به‌عمل آمده برای نخستین بار بیش از نیم میلیون تن عملیات خرید گندم انجام شده که در مقایسه با سال 91 سه و نیم برابر افزایش داشته و در تاریخ کشت گندم استان بی سابقه است.

وی تصریح کرد: بنا بر ارزیابی انجام گرفته این استان که جزو یازدهمین استان در تولید گندم بود به چهارمین استان کشور در تولید محصول استراتژیک گندم ارتقاء یافته که در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی در دولت یازدهم یک همدلی عملی را نشان می‌دهد.

سروی افزود: در عملیات کار خرید تضمینی گندم از زمان آغاز تا کنون همکاری‌های تمام دستگاه‌های مربوطه قابل توجه و تحسین بوده و به‌ویژه در مجموعه جهاد کشاورزی استان پیگیری‌ها و تلاش شبانه‌روزی غله و تعاون روستایی قابل تحسین بوده که حتی در کار حمل و ارائه خدمات به تولید‌کنندگان هیچ مشکلی به وجود نیامد که این موضوع از دغدغه‌های مهم نماینده ولی فقیه در استان بود که در نماز جمعه اردبیل تذکرات لازم را ارائه دادند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه یک سوم شاغلان استان مربوط به بخش کشاورزی است، گفت : با توجه به اینکه رسیدن به خودکفایی پس از گندم در دیگر محصولات کشاورزی جزو سیاست‌های راهبردی سازمان جهاد کشاورزی است در راستای افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی این استان در برنامه‌ریزی‌های یک سال گذشته خود توانستیم رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای استفاده بهینه از منابع آب و خاک، وزارت جهاد کشاورزی امسال 107 هزار هکتار پروژه‌های اولویت‌دار آب و خاک را در دست اجرا دارد که بر همین اساس حتی در سال گذشته نیز با اعتبار بالغ بر 915 میلیارد ریال برای اجرای زیرساخت‌های پروژه‌های آب و خاک، عمرانی، فعال شدن پروژه‌های راکد و اجرای پروژه‌های جدید شبکه‌های آبیاری زهکشی و آب و خاک هزینه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار