رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهريز مطرح کرد:
علی زارع با اشاره وظيفه اصلي اداره منابع طبيعي درحفاظت و صيانت از عرصه هاي منابع طبيعي، مشاركت ملي و مردمي در حفظ و حراست از اين منابع ملي را ضروري دانست و فرهنگ سازی را راهکاری مناسب برای حفاظت از این عرصه های ملی و طبیعی برشمرد.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۶۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهريز در گفت و گو با صبح مهریز اهم فعالیت های منابع طبيعي و آبخيزداري مهريز را شامل احداث بندهاي خاكي تنگ چنار (2 مورد)، ديوار ساحلي و تثبيت بستر رودخانه سرو كمال آباد، اجراي عمليات بيولوژيك در سطح 300 هكتار  در حوزه تنگ چنار، اجراي عمليات ذخيره نزولات آسماني توام با بذركاري در سطح 25 هكتار و تامين آب شرب دام به ميزان 450 مترمكعب ذکر کرد.

علی زارع ادامه داد: حفاظت و قرق 300  هكتار از مراتع شهرستان، مميزي و تنسيق مراتع تلهاي ماركش، مسجد حضرت، ابوالفضل، مزرعه حاجي عبد اله و حريم مزرعه هاشم آباد، ساماندهي و كنترل پروانه چراي دام در سامانهاي عرفي بالغ بر 120000 هكتار،  بيمه نمودن بيش از 87 هكتار از مراتع ييلاقي داراي طرح مصوب مرتع داري و مراقبت و نگهداري از جنگلكاري هاي سنواتي، پارك ها و فضاي سبز شهرستان انجام گرفته است.

این مسئول اظهار داشت:  طرح صيانت به مساحت 7 هكتار شامل ايجاد فضاي سبز با گونه بادام كوهي در منطقه كنجكوه، تهيه طرح احداث جاده سلامت به طول،  بيمه نمودن بيش از 87 هكتار از مراتع ييلاقي داراي طرح مصوب مرتع داري، نظارت بر اجراي طرحهاي مرتعداري در سطح 16140 هكتار، تهيه كروكي جهت طرحهاي كشاورزي و صنايع، بالغ بر 64 مورد و  پاسخ به استعلامات ثبتي و دهياري ها،  بالغ بر 280 مورد نقز از دیگر اقدامات این اداره است .

زارع در ادامه با اشاره وظيفه اصلي اداره منابع طبيعي درحفاظت و صيانت از عرصه هاي منابع طبيعي، مشاركت ملي و مردمي در حفظ و حراست از اين منابع ملي را ضروري دانست و فرهنگ سازی را راهکاری مناسب برای حفاظت از این عرصه های ملی برشمرد .

وي ترویج فرهنگ منابع طبیعی و فرهنگ سازی را از عوامل اصلي ارتقای آگاهی عمومی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت از طبیعت دانست.

ارسال نظرات