رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش اردبیل:

بکارگیری وسایل نقلیه غیراستاندارد در سرویس مدارس اردبیل ممنوع می‌شود

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: امسال با تصویب کارگروه حمل و نقل دانش‌آموزی استان موضوع ماده ۱۸ آیین‌نامه مربوطه، استفاده از وسایل نقلیه ناامن و غیراستاندارد ممنوع خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۸۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمدعلی محمدی ‌مقدم، رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه کارگروه حمل و نقل دانش‌آموزی استان اردبیل اظهار داشت: جلسات آموزش رانندگان در زمینه ارتقای دانش و مهارت رانندگان در بحث سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی در مهرماه امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است، تصریح کرد: سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی، به عنوان یک مدرسه‌ای در حال حرکت و سیار برای دانش‌آموزان بوده که از نظر تربیتی و امنیت و آرامش اهمیت بیشتری برای آموزش و پرورش و خانواده‌ها دارد.

محمدی‌مقدم بیشترین نگرانی در بحث سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی را فرسودگی مینی‌بوس‌های مورد استفاده در سرویس مدارس دانست و گفت: امسال با تصویب کارگروه حمل و نقل دانش‌آموزی استان موضوع ماده 18 آیین‌نامه مربوطه، استفاده از وسایل نقلیه ناامن و غیراستاندارد ممنوع خواهد بود.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل خواستار تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی توسط دستگاه های مربوطه شد و افزود:‌ این امر با سلامتی و ایمنی دانش‌اموزان در ارتباط بوده و اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی کمبود خودروهای مینی‌بوس و ون را در استان از دیگر مشکلات سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی برشمرد و بیان کرد: کمبود وسایل نقلیه سبب می‌شود که بیشتر مینی‌بوس‌ها و ون‌ها دو سرویسه باشند که مشکلات خاص خودش را دارد.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل اقدام به سرویس‌گیری رانندگان از اول صبح، سریع رانندگی کردن رانندگان برای رسیدن به سرویس دوم و دیر رسیدن دانش‌آموزان در سرویس دوم را از مشکلات دو سرویسه بودن مینی‌بوس‌ها و ون‌ها عنوان کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل با اشاره به اهمیت سرویس حمل و نقل در سلامت دانش‌آموزان گفت: علاوه بر بحث حمل و نقل، بحث تربیتی و یادگیری پنهانی دانش‌آموزان نیز اهمیت بسزایی دارد.

شهداد عبداللهی با تاکید بر هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با سرویس حمل و نقل برای ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان اظهار کرد: سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در زمینه سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در این حوزه باید با جدیت دنبال شود.

ارسال نظرات