نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اهیمت ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: سودمحور بودن اقتصاد مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۹۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر دیروز در دیدار با دبیر هیئت دولت، اظهار داشت: خداوند متعال دشمن‌ها را هر آن از ما دفع می‌کند و اگر این توطئه‌های دشمنان را خداوند از ما دفع نمی‌کرد، چیزی از ایران باقی نمی‌ماند.

وی افزود: در جامعه ما باید به گونه‌ای کار شود که امید مردم بالاتر برود و احساس کنند که باید تلاش و کوشش کنند و برای پیشرفت ایران در تمام زمینه‌ها جدی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: نکته‌ای که فکر می‌کنم هم برای بخش دولتی و هم بخش خصوصی باید به عنوان یک فرهنگ تبیین شود، این است که کار را تنها برای درآمد و درصد سود بیشتر انجام ندهد.

امام جمعه یزد ادامه داد: این در حالی است که الان اگر کسی کار اقتصادی یا صنعتی و تجاری می‌کند، کسب درآمد بیشتر است و همین تفکر چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی یک آفت است چرا که کار را انجام می‌دهد تا درصد سود بیشتری داشته باشد.

ناصری خاطرنشان کرد: چنین فردی فکر نمی‌کند که آیا این کار اقتصادی به درد مردم می‌خورد یا نه، الان باید هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی کاری را انجام دهند که حتی اگر سود کمتری دارد، به درد مردم بخورد.

وی ادامه داد: اگر این حالت ادامه داشته باشد، هیچ زمانی اقتصاد مقاومتی پا نمی‌گیرد چرا که تنها فکری که داریم این است که سود بیشتر داشته باشیم و اگر سود تولید کم شد، به فکر واردات می‌افتیم تا سود بیشتری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اهمیت توجه به ارائه راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید چیزی تولید کنیم که به درد جامعه بخورد و مشکلاتی از مردم را رفع کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یک گروه از کارشناسان کشاورزی در دیدار با وی بیان کردند که کشت گندم صرف ندارد، گفت: من به آنها گفتم که اصلا معنی ندارد که چون کشت گندم صرف نمی‌کند باید آن را وارد کنیم، اگر ما گندم که نان و زندگی مردم ما به آن وابسته است را به خارج وابسته کنیم، هیچ زمانی نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم.

ناصری تصریح کرد: اگر بتوان این معنی را که صنعت و کار کردن و تجارت نه برای سود بیشتر بلکه برای خدمت بیشتر باید انجام شود، تمام مشکلات اقتصادی کشور و مردم مرتفع می‌شود.

وی با بیان این مطلب که این فرهنگ متاسفانه الان در جامعه ما وجود ندارد، افزود: در انتخاب و استخدام نیروها هم همینطور است، باید دنبال این باشیم که فرد انتخابی ما بیشتر برای مردم کار کند و به درد ما بخورد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: الان متاسفانه در برخی دانشگاه‌ها، اساتید به دانشجوهای خود استعداد اصرار می‌کنند که به خارج از کشور بروند، این موضوع برای کشور ما یک فاجعه بزرگ به حساب می‌آید.

امام جمعه یزد با بیان این مطلب که ما الان در خانواده‌های یزدی خیلی داریم که یک نفر از آنها به خارج از کشور رفته و در آنجا فعالیت کند، گفت: دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی یکی از کارهایی که باید انجام دهد این است که این فرهنگ را جا بیاندازد که به نباید دنبال سود محور بودن باشیم.

 

ارسال نظرات