مسئول قرار گاه فرهنگي عمار بیان داشت: مراد از زنده بودن شهدا این است که هنوز نقش هدايت گرانه خود را در جامعه ايفا مي كنند.
کد خبر: ۸۵۶۱۹۹۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام مهدي طائب در يادواره سرداران شهيد شهرستان درگز که با حضور مسئولين و بسيجيان درگز در مصلي الغدير این شهرستان برگزار شد در ارتباط با اين سوال كه آيا شهدا برنده بودند يا بازنده گفت: ارزش همه اشياء عالم به اعتبار انسان است و چنانچه انسان نباشد اشيا و ابزار ها اعتبار و ارزشي ندارند. انسان در اين دنيا سرمايه هايي دارد كه يكي از اين سرمايه ها عمر انسان است كه البته اين سرمايه مقدارش معلوم نيست كه چقدر در اختيار انسان و در تحت سيطره اوست.

وی در ادامه بیان داشت:  اگر مقدار عمر انسان از ابتدا مشخص مي بود روش زندگي او نيز متفاوت بود حال آن كه افرادي كه به دلايلي همچون امراض تا حدودي از باقي مانده عمر خود اطلاع مي يابند  به عبادت خدا مشغول مي شوند چرا كه مي دانند بايد از لحظه لحظه عمرشان استفاده كنند.

طائب ابراز داشت: خريدار عمر ما در دنيا خود دنيا مي باشد و در آخرت نیز خدا، بنابراین اگر دنیا خریدار این عمر باشد سودی نخواهیم برد چرا که این دنیای مادی دو ویژگی محدوديت زماني و مكاني دارد که انسان را در حصار خود می گیرد. اما اگر خريدار خدا باشد ، ويژگي اين خريدار نسيه خريدن آن است ، جان را در مقابل بهشت مي خرد كه اجر زيادي مي دهد.

وی افزود: وقتي خدا جان را خريد ديگر نبايد كاري داشته باشد كه خدا با جان او چه مي كند و صفت هاي اين خريدار هم اين است كه محدوديت زماني و مكاني ندارد و شهدا عمرشان را به خدا و به بهاي بهشت جاودان آن هم عند ربهم يرزقون فروختند.

طائب در بخش ديگري از سخنان خود با استناد به آيه اي از قرآن كه اشاره به زنده بودن شهدا دارد سوال دوم را كه آيا شهدا به روحشان زنده اند يا جسم مطرح نمود و گفت: اگر شهدا به روحشان زنده اند كه ديگر ارواح نيز مستثني نيستند و اگر به جسمشان زنده اند كه برخي از شهدا در جنگ جسمي هم برايشان نمانده است پس مراد از زنده بودن شهدا اين است كه آنها اثر مي گذارند و دارند كار مي كنند و نقش هدايت گرانه خود را در جامعه ايفا مي كنند و تا امروز هم تمام پيروزي ها به واسطه اثر گذاشتن شهدا بوده است.

وي گفت: انقلاب ما مقدمه ساز دولت جهاني امام زمان (عج) است و علت حمله دشمن به كشور و انقلاب اسلامی ایران همين بود لذا وظيفه ما اين است كه موانع ظهور آن حضرت را رفع كنيم و از مهم ترين آن موانع اسرائيل است، لذا همان گونه كه امام خميني (ره ) فرمودند اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو گردد ، امروز تمام اتفاقاتي كه توسط آمريكا در منطقه اتفاق مي افتد به علت امنيت اسرائيلي است و اين امنيت بايد از بين برود.

وی در پايان به هوشيار بودن بسيجيان تاکید کرد و خطاب به آنان هشدار داد: سه مسئله است كه ما را تهديد مي کند اول اینکه يادمان برود هدف از اين انقلاب چه بوده است و كجا مي خواهيم برويم دوم دشمنمان را فراموش كنيم و در نهایت به حضور خدا در پيروزي ها و موفقيت ها در كار هايمان  ايمان نداشته باشيم.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها