جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: تیپ 57 لرستان نقش به سزایی در تامین امنیت منطقه شمال غرب کشور داشته است.
کد خبر: ۸۵۶۲۱۸۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عبدالله عراقی در مراسم تودیع و معارفه جانشین سپاه استان لرستان و معرفی فرمانده تیپ 57 در محل حسینیه تیپ 57 لرستان اظهار داشت: نعمت سلامتی و امنیتی که در کشور ایران وجود دارد محصول کارآمدی نیروهای نظامی است.

 وی در مورد مؤلفه‌های امنیت هر کشوری افزود: امنیت ملی هر کشوری 5 شاخصه برای آن تعریف‌شده است که یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی وجود نیروهای مسلح کارآمد است

 جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: بزرگ‌ترین ماموریت هر دولت و کشوری این است که زیرساخت‌های توسعه را فراهم کند و معنی توسعه این است که رشد و شکوفایی و سطح فرهنگ و رفاه عمومی افزایش پیدا کند.

 عراقی گفت: توسعه شکل نمی‌گیرد مگر با امنیت، یعنی اگر امنیت وجود نداشته باشد کسی به فکر شام شب هم نیست در کشوری امنیت وجود نداشته باشد کسی به فکر سرمایه‌گذاری نیست و بر طبق نظر علمای سیاسی بزرگ‌ترین شاخصه پیشرفت هر کشور امنیت است.

 وی بیان کرد: یکی دیگر از شاخصه‌های توسعه نیروی انسانی است و امروز ارزش نیروی انسانی کارآمد، از نفت، معادن و از طلا نیز بیشتر است.

 جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: هم‌اکنون کشوری مثل ژاپن هیچ منبعی ندارد اما انسان‌های تربیت‌کرده است که ارزششان از هر منبعی بیشتر است، به‌طور نمونه فروش ماشین تویوتا در سال گذشته بیشتر از هر ماشین دیگری در دنیا بوده است و این در حالی است که هیچ معدن و یا ماده اولیه‌ای در این کشور وجود ندارد.

 وی افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی بهداشت عمومی است و اسلام هم در این زمینه تأکیدات فراوانی دارد ازجمله حضرت علی(ع) در 1400 سال قبل در مورد بهداشت و نظافت و انضباط حدیث دارد و هم‌اکنون نیز بهداشت عمومی به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دنیا نام‌گذاری شده است.

 عراقی عنوان کرد: زیرساخت بندرها، بزرگ‌راه‌ها، مخابرات، ترابری‌های عمومی، عمران و دیگر موارد امنیت است و اگر جایی امنیت نباشد دیگر شاخصه‌ها ناکارآمد است و تا این زیرساخت نباشد هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

 وی در موردتوجه به نیروهای نظامی در ایران تصریح کرد: ایران نزدیک به 40 سال است که یک‌تنه در مقابل جبهه کفر ایستاده است و این در حالی است که آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی در منطقه حضور دارد و ایران نیز با حمایت از حزب‌الله لبنان در مقابل آن ایستاده است.

 جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به امنیت موجود در کشور ایران خاطرنشان کرد: به برکت حضور سپاه پاسداران در بسیاری از مرزها هم‌اکنون امنیت پایدار در کشور حکم‌فرماست.

 وی در مورد دیگر ویژگی‌های امنیت ملی گفت: مدارای قومی و مذهبی یکی دیگر از ویژگی‌های امنیت ملی است  و اگر می‌خواهیم در یک کشور امنیت وجود داشته باشد باید مدارای قومی و مذهبی سرلوحه کار در کشور باشد به‌ویژه اینکه ما با تنوع قومی و مذهبی فراوانی در کشور مواجه هستیم و باید بتوانیم با سلایق مختلف زندگی کنیم.

 عراقی افزود: شهید سردار شوشتری توانست با اعتماد به مردم منطقه امنیت پایدار را به وجود آورد و واقعیت این است که با اختلاف‌افکنی فقط امنیت ملی کشور به خطر می‌افتد و با دامن زدن به اختلاف‌افکنی نمی‌توان کاری پیش برد.

 وی عنوان کرد: اقتصاد شکوفا یکی دیگر از شاخص‌های امنیت ملی است و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به آن تکیه‌دارند درواقع تکیه‌بر داخل و ظرفیت‌های کشور است.

 جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: اشتغال هم‌اکنون بزرگ‌ترین دغدغه هر خانواده‌ای است و باید تلاش کنیم که اقتصاد را تقویت و موضوع بیکاری را حل کنیم زیرا بیکاری مخل امنیت ملی است.

 وی خاطرنشان کرد: مشروعیت یکی دیگر از شاخصه‌های امنیت است و کشور ایران دارای مشروعیت است اما باید مقبولیت آن را بالا ببریم و گاهی با یک برخورد خوب می‌توان مقبولیت نظام را بالا برد.

 عراق عنوان کرد: در سال 1328 مصدق یک لایحه به مجلس داد که محتوای آن کم کردن بودجه کشور به نفت بود اما متأسفانه بعد از گذشت نزدیک به 70 سال هنوز وابستگی به بودجه نفت در کشور وجود دارد.

 جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه بابیان راه‌های جایگزین نفت در اقتصاد اظهار داشت: مالیات؛ عوارض و دارایی ازجمله راه‌کارهایی است که با آن می‌توان وابستگی نفت را در بودجه کم کرد.

 وی در مورد فرماندهان تیپ 57 افزود: سردار حاجی نوری یکی از رزمندگان برجسته سپاه لرستان بوده است که به‌واقع ما در کل بدنه سپاه، مانند ایشان کمتر کسی راداریم و سپاه لرستان بابرکت چنین اشخاصی شکل‌گرفته است و دیگر فرماندهان این نیرو ادامه‌دهنده راه او هستند.

 عراقی خاطرنشان کرد: تیپ 57 ابوالفضل(ع) زحمات زیادی در مناطق غربی کشور به‌ویژه در منطقه شمال غرب کشیده است و امنیت را در منطقه به وجود آورده است.  

ارسال نظرات