مدیرکل سازمان اسناد ملی و کتابخانه های استان یزد پیش از ظهر امروز در نشستی خبری از برگزاری همایش «شاهدیه شناسی» در روز پنج شنبه 12 شهریورماه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۷۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛مدیرکل سازمان اسناد ملی و کتابخانه‌های استان یزد  در نشستی خبری از برگزاری همایش «شاهدیه شناسی» در روز پنج‌شنبه 12 شهریورماه خبر داد و گفت: در آستانه روز مردم‌شناسی تصمیم گرفته شد  با همکاری شهرداری شاهدیه  19 امین همایش یزد شناسی را تحت عنوان همایش شاهدیه شناسی برگزار کنیم.

دکتر محمدرضا ملک ثابت افزود: این همایش در سه محور مباحث تمدنی نظیر معماری و شهرسازی ،فرهنگی نظیر پیشینه تعلیم و تربیت و معرفی مشاهیر و مفاخر این منطقه از استان نظیر مرحوم مدیران اولین استاندار پس از انقلاب برگزار خواهد شد.

ملک ثابت با اشاره به این مطلب که درخواست برگزاری چنین همایش‌هایی در شهرستان‌های دیگر استان نیز وجود دارد گفت: پس از برگزاری این همایش؛همایش مهریز شناسی را در دستور کار خودداریم .

مدیرکل سازمان اسناد ملی و کتابخانه‌های استان، قدمت روستاهای ابرندآباد،گرد فرامرز و نصرت‌آباد،حفظ اصالت‌های فرهنگی این مناطق توسط مردم و رغبت و استقبال شورای شهرو شهرداری شاهدیه را از علل برگزاری این همایش دانست.

گفتنی است 19 امین همایش یزد شناسی با عنوان همایش «شاهدیه شناسی» از ساعت 8 صبح پنجشنبه 12 شهریورماه در شاهدیه برگزار می‌شود.

لازم به توضیح است در حاشیه این همایش از آقای علی سلطانی گرد فرامرزی سخنران مراسم و از مشاهیر این منطقه تجلیل خواهد شد.

منبع:یزدامروز

ارسال نظرات