خبرهای داغ:
مدیرکل امور شوراهای اسلامی فارس گفت: به‌واسطه عدم آموزش‌های لازم، شوراها دارای مصوباتی هستند که گاهی از حیطه قانون و شرح وظائف ذاتی به‌ویژه در شهرهای کوچک خارج است که نیاز به تحقق مدیریت یکپارچه شهری دارد.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۹۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس علیرضا بیات‌پور در همایش روسای شوراهای اسلامی استان‌ فارس در سخنانی اظهار داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری بر لزوم توانمندی شوراهای اسلامی تأکید داشته‌اند و در چهار دوره این نهاد مردمی با مشکلات و ضعف‌های بسیاری روبه‌رو بوده و هزینه‌هایی که ایجاد کرده برای برقراری دموکراسی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اختیارات شوراهای اسلامی در حوزه عملکرد شهرداری‌ها محبوس شده است، افزود: به‌واسطه عدم آموزش‌های لازم شوراها دارای مصوباتی هستند که از حیطه قانون و شرح وظائف ذاتی به‌ویژه  در شهرهای کوچک خارج است که نیاز به تحقق مدیریت یکپارچه شهری دارد.

مدیرکل امور شوراهای استان فارس تصریح کرد: اگر می‌خواهیم خرد جمعی و کارهای شورایی و مشورتی بیشتر و برآیند انحراف کارها و فعالیت‌ها کمتر شود باید تکالیف و دامنه حضور شوراهای اسلامی را وسیع‌تر کنند.

بیات‌پور بیان داشت: از 103 شورای اسلامی شهر در استان فارس آن‌هایی موفق عمل کرده‌اند که در هیچ‌گونه فعالیت‌ باندی، حزبی و سیاسی حضور نداشته و تنها در راه خدمت به مردم شهر و روستا گام برداشته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها