خبرهای داغ:
با حضور معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس کلنگ ساخت کارخانه تولید لواشک و فرآوری خرما بااعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد ریال در قیروکارزین به زمین زده شد.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۰۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس از قیروکارزین، با حضور معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس کلنگ ساخت کارخانه تولید لواشک و فرآوری خرما در قیروکارزین بااعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد ریال به زمین زده شد.

مدیر شهرک صنعتی قیروکارزین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: شهرک صنعتی قیروکارزین در زمینی به مساحت 80 هکتار احداث شده که 65 هکتار آن آماده واگذاری و تاکنون بیش از 100 هزار مترمربع زمین به صنعتگران واگذار شده است.

حمزه محمودی افزود: در شهرک صنعتی قیروکارزین تاکنون 25 قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقدشده که از این تعداد سه واحد صنعتی بهره‌بردار و پنج واحد صنعتی در حال ساخت‌وساز است که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی احداث کارخانه تولید لواشک و فرآوری خرما در شهرک صنعتی قیروکارزین گفت: در قیروکارزین به‌عنوان سومین تولیدکننده خرمای فارس سالانه بیش از 32 هزار تن انواع خرما تولید می‌شود و این ضرورت ایجاد صنایع وابسته به این محصول را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به محصولات تولیدی این واحد صنعتی در آینده اضافه کرد: خرما میوه‌ای است باارزش غذائی بالا که به علت دارا بودن مواد قندی قابل‌توجه در حدود 70 درصدی ضمن مصرف غذایی در صنعت نیز موارد استفاده فراوان دارد و مصارف مختلف خرما در صنعت شامل شیره خرما، شهد خرما عسل خرما، قند مایع، سرکه خرما، الکل، عصاره نوشابه و خوراک دام است.

محمودی بابیان این‌که لواشک نیز درواقع نوعی عصاره گرفته‌شده از میوه‌هاست که متخصصان تغذیه به آن اکستراکت می‌گویند و با خشک‌کردن به دست می‌آید ادامه داد: خشک‌کردن از ساده‌ترین و متداول‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی است که عمری به‌اندازه تمدن بشر دارد و امروزه در کشورهای مختلف به شکل‌های گوناگون از روش‌های سنتی تا الگوهای صنعتی انجام می‌شود.

وی در پایان بابیان این‌که تمام زیرساخت‌ها و امکانات و تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاران به‌منظور حضور و سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی فراهم‌شده است بیان داشت: این شهرک گنجایش استقرار 80 واحد صنعتی با کاربری‌های مختلف در حوزه صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع الکتریکی، صنایع فلزی، صنایع نساجی، کانی غیرفلزی، سلولزی، بهداشتی، خوراک دام و ظروف یک‌بارمصرف را در خود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها