خبرهای داغ:
جعفری:

نهاد کتابخانه‌های فارس آثار فاخر نویسندگان و شاعران را خریداری می‌کند

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس از تمام صاحبان قلم این استان دعوت کرد که آثار فاخر خود را در حوزه شعر،‌ داستان، تحقیق و ترجمه به این نهاد معرفی کرده تا آن‌ها را برای کتابخانه‌های استان خریداری کند.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۰۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
امین جعفری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس در گفت‌وگو با به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، با اشاره به درخشش شاعران این استان در جشنواره‌های شعر رضوی گفت: متأسفانه آوازه نام شاعران برجسته و برگزیده استان فارس در خارج از استان بیشتر از داخل استان است.
وی با تأکید بر اینکه لازم است که مسئولان فرهنگی و هنری استان فارس به خود آیند و به هنر اول این استان که شعر است، توجه بیشتری داشته باشند، ابراز امیدواری کرد: مسئولان شاعران را ببینند و زبان شعر مردم شیراز رسا باشد.

جعفری در پاسخ به اینکه چه راهکارهایی در این زمینه پیشنهاد می‌دهید؟ گفت: هر کسی می‌تواند در حوزه کاری خود گام بردارد به عنوان مثال ما در نهاد کتابخانه‌ها کتاب‌های صاحبان قلم و نویسندگان را خریداری کردیم تا در کتابخانه‌های استان فارس وجود داشته و مردم این استان بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: در این راستا طی 3 ماه اخیر 58 اثر از شاعران و نویسندگان استان فارس خریداری کرده و در 201 کتابخانه شهری و روستایی استان توزیع کردیم.

وی تأکید کرد: من از همین جا از تمام صاحبان قلم استان فارس دعوت می‌کنم که اگر کتاب‌های فاخری در حوزه شعر، داستان، تحقیق و ترجمه دارند به اداره‌کل کتابخانه‌ها تحویل دهند تا تا ما آن‌ها را برای کتابخانه‌های فارس خریداری کنیم ضمن اینکه این کتاب‌ها را به کتابخانه‌های عمومی شهرها و استان‌های دیگر نیز معرفی خواهیم کرد تا در منابع مطالعاتی آن‌ها قرار گیرد.
جعفری در پایان خاطرنشان کرد: البته لازم است که هر کسی به نوبه خود در این زمینه گام بردارد اما متأسفانه ما متولیان فرهنگی دیگری در استان داریم که لازم است تا به جای اینکه به یک یا دو هنر بپردازند به هنرهای دیگر و شناسنامه‌های استان هم توجه کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها