خبرهای داغ:
استاندار فارس گفت: باید از اکنون در این استان برای استفاده کامل از ظرفیت‌های شرایط پساتحریم برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۲۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس سید محمدعلی افشانی در مراسم گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: فارس با دارا بودن فرصت‌ها و ظرفیت‌های متعدد نباید با مشکلات مختلف مواجه باشد اما این‌گونه نیست و بسیاری از شاخص‌های توسعه این استان از متوسط کشور پایین‌تر است و در برخی از موارد بدترین رتبه‌های جدول به فارس اختصاص دارد.

وی ادامه داد: فارس با داشتن حدود 5 میلیون نفر جمعیت و وسعت گسترده، نیروی انسانی تحصیل‌کرده و ظرفیت گردشگری عظیم، محوریت استان‌های هم‌جوار را داشته و در تقاطع ترانزیتی کشور قرار گرفته است و در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها نباید با این مشکلات اقتصادی مواجه باشد.

استاندار فارس اضافه کرد: زیرساخت‌های فارس اعم از جاده، راه‌آهن و حمل‌ و نقل هوایی رو به توسعه است و منابع و معادن این استان نیز قابلیت تبدیل به ثروت دارند و با این وضعیت نباید این استان همچنان در شمار استان‌های با بیکاری بالا قرار داشته باشد.

نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: شرایط پسا‌تحریم باید مدنظر قرار داده شود و در شرایطی که سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف به حضور در ایران تمایل پیدا کرده‌اند، استان فارس با ظرفیت‌هایی که دارد باید بتواند بخش زیادی از آن‌ها را جذب کند.

وی یادآور شد: بخش خصوصی، دولتی و بانک‌های استان فارس باید با برنامه‌ریزی مناسب بیش از گذشته برای جذب سرمایه‌گذاران در این موقعیت حساس اقدام کنند.

استاندار فارس در ادامه اظهار داشت: شهروند بودن با سکونت داشتن متفاوت است زیرا یک شهروند برای رسیدن به توسعه و موفقیت مکان زندگی خود تلاش می‌کند و از این‌رو یکی از برنامه‌های دولت، تقویت نهادی‌های اجتماعی است که با توسعه آن‌ها شرایط مطلوب‌تر از گذشته شود.

افشانی با اشاره به نزدیک بودن دو انتخابات مهم در کشور نیز گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در پیش است و ما به‌عنوان نماینده دولت وظیفه اجرای کامل قانون را بر عهده‌ داریم و در راستای حفظ حقوق شهروندان تلاش خواهیم کرد.

استاندار فارس اظهار داشت: مردم هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کنند و انتخاب‌های مردم همواره درست بوده همان‌گونه که در انتخابات 92 حرکت درست مردم موفقیت هسته‌ای در مباحث بین‌المللی به همراه داشت و از این‌رو تلاش برای تحقق رأی مردم رسالت اصلی دولت خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها