یک مقام ارشد دولتی کره جنوبی با بیان این که نفت خام ایران کیفیت خوبی دارد گفت: سئول پس از لغو تحریم ها افزایش واردات نفت خام و میعانات از ایران را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۶۲۳۸۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولتی روز دوشنبه گفت، کره جنوبی  پس از لغو تحریم ها علیه تهران، افزایش واردات نفت خام و میعانات از ایران را بررسی خواهد کرد.
وو تائه هی، معاون وزیر تجارت کره جنوبی که اخیرا نیز در قالب هیئتی برای گفت و گو در خصوص قراردادهای نفت و گاز و ساخت و ساز به ایران سفر کرده بود، خاطر نشان کرد، از زمان وضع تحریم ها، واردات نفت کره از ایران  افت قابل توجهی داشته است.
وی افزود: «نفت خام ایران کیفیت خوبی دارد و میعانات تولیدی این کشور نیز از نوعی است که ما می توانیم به خوبی از آن استفاده کنیم... ما افزایش واردات نفت از ایران را بررسی خواهیم کرد که البته تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که تحریم ها برداشته شوند، زیرا آنها همچنان پابرجا هستند.»
وی اضافه کرد، گفت و گوها در مورد واردات نفت بیشتر بعدا انجام خواهد شد.
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران پس از دیدار با هیئت کره ای گفت، سئول موافقت کرده که پس از اینکه توافق هسته ای راه را برای کاهش تحریم ها علیه تهران هموار کرد، خرید نفت خود از ایران را افزایش دهد. وی توضیح بیشتری در مورد جزئیات این توافق اعلام نکرد.
در حالی که توافق هسته ای نیازمند موافقت کنگره آمریکاست، بعید است تحریم ها تا سال آینده میلادی برداشته شوند. بازرسان هسته ای نیز باید تبعیت ایران از مفاد توافق را تایید کنند.
بر اساس برآوردها واردات نفت کره جنوبی از ایران در 7 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش یافته و به 111 هزار و 665 بشکه در روز رسیده است.
ارسال نظرات