همانگونه که رهبر بصیر و فرزانه انقلاب اسلامی در بیانات مختلف خود اشاره داشتهاند بهترین راه مقابله با فرهنگهای مهاجم، داشتنِ رسانههای قوی است. اثری که امروزه به فرموده ایشان رسانهها بر تغییرات شاکله جهان میگذارند بمبها و موشکهای پیشرفته نمیگذارند.
از دیگر سو امروزه بر کسی پوشیده نیست که در این جهان پُرتزویر و پُرغوغا، رسانهها نقش بیبدیلی در هدایت افکار عمومی دارند.
جبهه استکبار جهانی نیز بر این اساس از رسانه به بهترین شکل استفاده کرده و میکند و با در اختیار قرار دادن و تجهیز مادی رسانهها از آنها در جهت پروپاگاندای اهداف شوم خود استفاده میکند.
جهان امروزگرفتار معضلی به نام گروهک تروریستی داعش است که با سوء استفاده از نام زیبای پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) چهره صلح آسای اسلام رحمانی را به انواع و اقسام مختلف جنایات ننگین و ضد بشری ملکوک کرده است و به نوعی با پاشیدن خاک به سوی خورشید، جاهیلیت مدرن را به منصه ظهور و به روز رسانیده است. گروهکی که با حمایت مختلف مادی و معنوی جبهه استکبار و تشجیع تسلیحاتی مثلث شوم عبری، عربی، غربی و پشتیبای مجامع منفعل بین المللی، سعی در اضمحلال چهره نورانی و قدسی اسلام دارد و اهداف مزدورانه خود در عرصههای سیاسی، مذهبی و اقتصادی در سطح معادلات جهانی را دنبال میکند.
این گروهک که با حمایتهای کلان دولتهای عربی و با دلارهای نفتی آنان نضج گرفته است، از رسانه و قدرت آن در شبکههای مختلف اجتماعی و سایتهای مجازی و شبکههای ماهوارهای با وقاحت تمام به انعکاس و نشر اقدامات پلید خود میپردازد. اقدامات و جنایاتی که گاهی آنچنان هولناک و دَد منشانه است که کمتر انسانی حاضر به دیدن مجدد آنهاست.
گروهکی که سربریدن، سوزاندن و مثله کردن و انواع تجاوزات به حریم انسانی، جزو کارهای روزمره و عادی آن است، بدون شک از رسانهها استفاده دیگری خواهد برد. رسانههایی که با صرف پولهای هنگفت تاسیس و ایجاد شدهاند تا به نوعی هم تریبون تبلیغاتی آنان باشند و هم با ایجاد جو رسانهای پرهیاهو آنان را در سر پوش گذاشتن به اعمال ننگین خود یاری نمایند.
شاید رقم 4 میلیارد و پانصد میلیون دلاری تنها یکی از ارقام مطرح شده درباره عملیات رسانهای داعش طی کمتر از دو سال باشد که قطعا با گسترش نفوذ و اقدامات این گروهک خطرناک تروریستی رو به فزونی میرود و مبالغ بسیار هنگفت و سرسام آوری صرف اقدامات داعش میشود.
از سویی جذب مخاطب و نیروی انسانی یکی از اهدافی بوده که به واسطه تبلیغات گسترده رسانهای توسط داعش در سطح وسیع بین المللی انجام پذیرفته و هم اینک هم دنبال میشود.
به راستی چگونه است که این گروهک تروریستی با برنامه ریزی و پلان رسانهای منسجم حتی در دورافتادهترین نقاط نیز نشریات مکتوب خود را علاوه بر شبکههای ماهوارهای نفوذ داده است؟
چگونه است و بر اساس کدامین طرح و نقشه آماده شده قبلی است که بنابر آمار ارائه شده و بررسی شده از 2000 شبکه اجتماعی در فضای مجازی برای این گروهک تروریستی فعالیت میکنند و به هر نحوی نام و یاد این گروهک را در فضای مجازی طنین انداز میکنند؟
اگر عضوهای این شبکهها را در نظر بگیریم خواهیم دید که آنان از رسانههای مختلف چه استفادهای در اقصی نقاط عالم میکنند و چقدر در جذب افراد و افکار، کار رسانهای و تبلیغاتی میکنند.
انعکاس این مسابقه در سطح رسانههای خارجی و بین المللی بسیار چشمگیر بود، به حدی که اکثر رسانههای مطرح جهان برگزاری این مسابقه را پوشش دادند و حتی انعکاس رسانهای این مسابقه بین المللی به حدی بود که خشم سردمداران داعش را برانگیخت، به طوری که حتی تهدید جدی برخی از شرکت کنندگان در این مسابقه را در پی داشت، که نشان از برگزاری موفق این رخداد فرهنگی داشت.
شبکههای تلویزیونی فونیکس چین، تلویزیون السلام عراق، تلویزیون آسیا (لبنان)، تلویزیون الغدیر عراق، تلویزیون الاخباریه سوریه، تلویزیون العراقیه عراق، تلویزیون TRTترکیه، تلویزیون BBC انگلستان، تلویزیون هلال ترکیه، تلویزیون الفرات عراق، تلویزیون بلادی عراق، تلویزیون CNN آمریکا، تلویزیون i24اسرائیل، تلویزیون المنار لبنان، شبکه خبر روسیه (راشا تودی RT)، تلویزیون NEWS ABC آمریکا، خبرگزاری شین هوا چین، خبرگزاری تیما انگلستان، خبرگزاری EFE اسپانیا، خبرگزاریهای آسوشیتد پرس فرانسه (AFP)، فرانسه، خبرگزاری AP آمریکا، خبرگزاری لنتا روسیه، روزنامه دی تسایت آلمان، روزنامه هندوستان تایمز، روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا، نشریات کویت تایمز، روزنامه واشنگتن تایمز، روزنامه الاتحاد امارات، روزنامه ایندیپندنت انگلستان، روزنامه گلوبال تایمز چین، روزنامه مورگن آلمان، روزنامه اورشلیم پست اسرائیل، روزنامه دیلی میل ایتالیا، روزنامه دیلی استار لبنان، روزنامه الوطن لبنان، روزنامه هاآرتض اسراییل، مجله نیوز ویک آمریکا، روزنامه جروزالیمپست اسراییل،، پایگاه خبری المانیتور آمریکا، سایت العربی جدید، مجله تایم آمریکا، تنها بخشی از رسانههایی بودند که جنبههایی از مسابقه بینالمللی کارتون و کاریکاتور داعش را پوشش دادند.
روزنامه ایندیپندنت انگلستان: ایران برای نشان دادن چهره واقعی دولت اسلامی، مسابقه کاریکارتور ضد داعش برگزار کرد.
به جاست با حمایت نهادهای ذی ربط مانند حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دهها سازمان و نهاد مرتبط با این موضوعات، از طریق رایزنی و دیپلماسی فرهنگی شرایطی فراهم شود که نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی شاهد مشارکت عمومی هنرمندان آزاده جهان باشیم و عمق استراتژیک فرهنگ انقلاب خود که همواره مورد تاکید رهبری معظم و فرزانه انقلاب بوده است را در سراسر گیتی گسترش و نفوذ دهیم تا با یاری خداوند شاهد زمینه سازی حکومت عدل مهدوی (عج) و برچیده شدن بساط ظلم و ستم بر انسان معاصر باشیم.