مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد گرایش به برگزاری مراسم‌های عزاداری در کشور بیشتر است، گفت: باید به مناسبت‌های شادی نظیر دهه کرامت و عید غدیر نیز توجه شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۴۲۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رضا معممی‌مقدم دیشب در جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی استان یزد با اشاره به نقش اثرگذار تشکل‌های مذهبی در برگزاری مراسم‌های عزاداری و شادی اهل بیت (ع) اظهار داشت: تشکل‌ها باید بر اساس محکمات مذهبی، مناسبت‌های مذهبی را بازمهندسی کنند.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های مذهبی باید یکسان مورد توجه تشکل‌های مذهبی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در کشور ما گرایش به برگزاری و شرکت در مراسم‌های عزاداری بیشتر است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های شادی همچون دهه کرامت، عید غدیر، ولادت ائمه و ... تأکید کرد و اظهار داشت: تشکل‌های دینی برای بزرگداشت این مناسبت‌ها نیز طرح ارائه دهند.

معممی‌مقدم خاطر نشان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا در برنامه ششم بتوانیم جانمایی مناسبی برای تشکل‌های دینی داشته باشیم و برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی را از این طریق پیگیری کنیم.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، انجمن‌های اسلامی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های این تشکل‌ها در استان یزد بسیار خوب و گزارش‌های رسیده قابل توجه است.

وی از لزوم تشکیل بانک جامع اطلاعات تشکل‌های دینی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: لازم است بانک جامعی از اطلاعات تشکل‌های دینی در سطح کشور ایجاد شود که این سامانه تحت وب بتواند برنامه‌ریزی، ساماندهی، رصد و گزارش‌دهی به روز از تشکل‌ها داشته باشد.

معممی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی در برنامه‌های مذهبی بیان کرد: عده‌ای گمان می‌کنند در مناسبت‌های مذهبی به ویژه سوگواری‌ها، عزاداری هدف است در حالی که عزاداری وسیله است تا به هدف بزرگتری دست پیدا کنیم.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه عزاداری شعار حیاتی ما هیئتی‌ها است، عنوان کرد: اگر در هیئات فقط عزاداری هدف باشد، دیگر از تدبر در مجالس خبری نخواهد بود و در این صورت رشد و کمال در هیئت جای خود را به رقابت خواهد داد.

 

ارسال نظرات