خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري گفت: براساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک، احداث کمربندي و رينگ شهري از سال هاي گذشته در دستور کار شهرداري قزوين قرارگرفته است.
کد خبر: ۸۵۶۲۴۲۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳


به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، وهاب میزانی معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين،گفت: براساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک، احداث کمربندي و رينگ شهري از سال هاي گذشته در دستور کار شهرداري قزوين قرارگرفته و بر اساس برنامه زماني مشخص اجراي آن همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: اجراي اين طرح نيازمند اجراي پروژه هاي متعددي مانند تقاطع هاي غير همسطح، شبکه بزرگراهي، تجهيزات هوشمند مي باشد که بر اساس نياز شهر تا افق1410 تکميل خواهد شد.

ميزاني خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات جامع ترافيکي،،يکي از مشکلات شهر قزوين، فقدان کمربندي و رينگ مناسب شهري مي باشد، به طور مثال بلوار شهيد بهشتي که سال ها به عنوان کمربندي شهر شناخته شده و با اين کارکرد تعريف شده بود به دليل گسترش شهر و ايجاد کاربري هاي شهري در مجاورت اين بلوار، سطح خدمات دهي آن کاهش يافته و در صورت عدم پيش بيني مسيرهاي حمايتي در آينده اي نه چندان دور، قزوين با مشکل حجم بالاي ترافيک در معابر مواجه خواهد شد.

اين مقام مسئول ادامه داد: همچنين بلوار جمهوري اسلامي واقع در جنوب شهر نيز در حال حاضر به عنوان يک معبر درون شهري عمل مي کند و تردد روزانه تعداد زيادي از وسايل نقليه سنگين مانند تريلر، کاميون و ... در داخل بافت شهري مشکلات ايمني و فرهنگي زيادي را ايجاد مي نمايد.

وی با بيان اين مطلب که ايجاد کمربندی در شرق و غرب شهر، اتصال بلوار معلم به اتوبان و تقاطع های آن شامل تقاطع رز، شهيد آيت اله ابوترابی، پل و بلوار نخبگان، پل امام علي (ع) و ساير پروژه ها، قرار گرفتن به عنوان  قسمتي از طرح هاي اجرا شده و در دست اجراي شهرداري براي رسيدن به هدف مذکور به شمار مي رود  اظهار داشت: در قسمت جنوبي شهر نيز به دليل حجم زياد تردد، کريدور شمال و جنوب کشور و نيز ضرورت حفظ باغستان هاي سنتي به عنوان ريه هاي تنفسي شهر، احداث پل امام رضا(ع) با هدف افزايش ظرفيت بلوار جمهوري اسلامي آغاز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري يادآور شد: اصول طراحي ترافيکي شهرها بر مديريت معابر مرکزي شهر و ايجاد فضااهاي ايمن و پاک در هسته آن و هدايت تردد خودروها به کمربندي و رينگ هاي شهري تأکيد دارد و بر اين اساس شبکه هاي بزرگراهي در پيرامون شهر، امکان ايجاد دسترسي سريع و مناسب به نقاط مختلف آن را با حداقل مصرف سوخت، ايجاد آلودگي هوا و اتلاف زمان سفر تأمين نموده و مشکل ازدحام و تردد زائد در مرکز شهر را به حداقل مي رساند.

1011/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها